روزنامه صهيونيستي هاآرتص نوشت:

بندر بن سلطان مامور سيا در عربستان

بندر بن سلطان مامور سيا در عربستان
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 09:00

يک روزنامه صهيونيستي، با بيان اينکه بندر بن سلطان دوست ديرينه سازمان اطلاعات و جاسوسي آمريکاست، تاکيد کرد بندر مامور سيا در شهر رياض است.

 به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارشی به انتخاب بندر بن سلطان، به عنوان رئیس جدید سازمان اطلاعات و امنیت عربستان پرداخت و نوشت: ترسيم نقشه جديد خاورميانه به عربستان محول شده است. تعيين بندر بن سلطان به رياست سازمان اطلاعات عربستان از نظر واشنگتن نويد بخش است زيرا وي مامور سازمان اطلاعات مركزي آمريكا "سيا" در شهر رياض به شمار مي رود.

اين روزنامه صهيونيستي افزود بندر بن سلطان دوست سازمان سيا به شمار می رود و كار هموار كردن راه براي تسلط بر سوريه بعد از بشار اسد رئيس جمهوري  را آغاز كرده است.

هاآرتص نوشت: عربستان به رهبري بندر بن سلطان رئيس سازمان اطلاعات خود هر كاري براي از بين بردن نفوذ ايران در دمشق و منطقه انجام خواهد داد و عربستان سعودي هرجایی هزينه مي كند، اما اين آمريكا است كه ثمره آن را مي برد.

تزیفي برئيل، تحليلگر صهيونيستي در این باره، گفت: به نظر مي رسد كه فردي ماهر، مستعد و موفق تر از بندر بن سلطان نباشد. او از وقتي خلبان نيروي هوايي عربستان بود و با هواپيماهاي آموزشي در پايگاهي در آمريكا آموزش خلباني ديد دوستدار آمريكا است.

وي افزود: عشق و علاقه بين بندر بن سلطان و آمريكا بعد از گذشت چندين سال از آن زمان يعني وقتي كه به عنوان سفير عربستان در واشنگتن به مدت 23 سال تعيين شد، احيا شد. بندر بن سلطان تنها سفيري بود كه از خدمات محافظتي سازمان سيا برخوردار مي بود.

برئيل گفت: مصر در تلاش براي ايستادن روي پاي خود است و مانند فردي ناتوان نياز به كمك دارد. اتحاديه عرب  نیز فلج شده است. در این زمان عربستان سعودي خود را مسئول كشيدن نقشه جديد خاورميانه مي‌داند.

اين تحليلگر صهيونيستي افزود بندر به سلطان از مخالفان انقلاب در كشورهاي عربي است و به قدرت رسیدن اخوان‌ المسلمين را خطري كمتر از نفوذ ايران در منطقه نمي داند. وي از اعزام نيروهاي سعودي به بحرين براي سركوب مخالفان حمایت کرد.

برئيل گفت: عربستان سعودي به سرعت تصميم گرفت با كمك 3 ميليارد دلاري از دولت جديد مصر حمايت كند. محمد مرسي رئيس‌ جمهوري مصر به‌ خوبي مي‌داند كه اين كمك مالي ناشي از عشق عربستان به انقلاب مصر و اخوان ‌المسلمين نيست بلكه با هدف تلاش عربستان براي مقابله با تلاش ايران براي نزديكي روابط با قاهره صورت مي گيرد.

وي افزود: سياست عربستان در قبال سوريه تا حد زيادي همگام با سياست آمريكا است زيرا دو كشور مي‌خواهند ايران را از پايگاه عربي مهم در سوريه جدا كنند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها