جامعه جهانی در قبال حوادث میانمار مسئول است

جامعه جهانی در قبال حوادث میانمار مسئول است
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 12:16

كوالالامپور(العالم) ـدبيرکل شوراي اقليت هاي اسلامي،جامعه جهاني را مسئول پيامدهاي سكوت در قبال كشتار وحشيانه مسلمانان ميانمار دانست و برگزاري جلسه اضطراري سازمان همکاري اسلامي را خواستار شد.

"عزمي تيراس" امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: جامعه جهاني به كشتار مسلمانان ميانمار بی توجه است  و در اين شرايط سازمان همكاري اسلامي بايد نشستي فوق العاده براي بررسي مساله كشتارمسلمانان ميانمار تشكيل دهد.

وی گفت: ديگر سازمان هاي اسلامي نيز بايد براي متوقف كردن كشتار مسلمانان ميانمار تلاش كنند.

تيراس افزود : متأسفانه مرزهاي بنگلادش به روي آوارگان مسلمان ميانمار كه از دست نظاميان اين كشور و گروه هاي بودایي افراطي فرار مي كنند ، بسته است.

هزاران مسلمان در برمه كه در حال حاضر به اتحاديه جمهوري ميانمار معروف است، كشته و بيش از 90 هزار نفر در خشونت هاي اين كشور از ماه گذشته تاكنون آواره شده اند.اما جامعه جهانی همچنان در قبال نسل کشی مسلمانان در این کشور سکوت کرده است.

گفتنی است در سال 2012 دستکم 50هزار مسلمان برمه ای در سکوت کامل خبری توسط بودایی های تندرو قتل عام شدند و جالب اینجاست که دولت نظامی حاکم نیز از این اقدامات ضدانسانی حمایت کرده و به کمک گروه های تندروی مذهبی بودایی برای آواره کردن مسلمانان روهینگیایی می رود.

Fz-25-12:06

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها