بازگشایی کنسولگری جمهوری چک در قدس اشغالی

بازگشایی کنسولگری جمهوری چک در قدس اشغالی
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 06:22

وزارت امور خارجه جمهوری چک روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد در ماه مه کنسولگری افتخاری خود را در قدس بازگشایی کند.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پراگ این در حالی است که میلوش زمان رئیس جمهوری چک به این مناسبت، ابزار امیدواری کرد سفارت کشورش از تل آویو به قدس منتقل شود.

وزارت امور خارجه جمهوری چک در بیانیه ای اعلام کرد: جمهوری چک تصمیم گرفت در ماه مه کنسولگری افتخاری خود را در قدس بازگشایی کند. در بخش دیگری از این بیانیه آمده است این تصمیم بر توافقنامه نهایی مربوط به قدس هیچ تاثیری ندارد و جمهوری چک کاملا به موضع مشترک اتحادیه اروپا احترام می گذارد. موضعی که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل و فلسطین می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری چک گفت: کنسولگری افتخاری جمهوری چک که در ابتدای سال های 1990 در قدس باز شده بود در سال 2016 به علت مرگ کنسول افتخاری سابق این کشور بسته شد.

میلوش زمان رئیس جمهوری چک که به مواضع نزدیک به اسرائیل شهرت دارد به نوبه خود با دیگر در چهارشنبه شب گفت که امیدوار است سفارتخانه کشورش به قدس منتقل شود.

رئیس جمهوری چک افزود: من دیدار با بنیامین نتانیاهو را به خاطر می آورم که به من گفت؛ چنانچه سفارت جمهوری چک را به قدس انتقال بدهید، خانه شخصی خودم (نتانیاهو) را به شما (میلوش زمان) واگذار می کنم.

میلوش زمان مسئولان کشورهای اروپایی و دیگر کشورها را که با انتقال سفارت خانه های خود به قدس مخالف هستند بزدل توصیف کرد.

وی تاکید کرد از اقدام آمریکا تقلید نمی کند، بلکه بر عکس آمریکایی ها هستند که از پیشنهاد وی (میلوش زمان) کپی برداری می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها