فردا؛ آغاز روند أخذ رأی انتخابات پارلمانی لبنان در خارج از این کشور

فردا؛ آغاز روند أخذ رأی انتخابات پارلمانی لبنان در خارج از این کشور
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1397 - 14:09

وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای، نحوه رأی دادن لبنانی‌های مقیم کشورهای دیگر را تشریح کرد و از دو مرحله‌ای بودن رأی‌گیری آنها خبر داد.

العالم _ لبنان

وزارت خارجه و مهاجران لبنان با صدرو بیانیه‌ای اعلام کرد فردا (جمعه) و رأی ساعت ۶ صبح (به وقت بیروت) مرحله اول رأی‌گیری از لبنانی‌های مقیم کشورهای دیگر که برای اولین بار در تاریخ لبنان انجام می‌شود، آغاز خواهد شد و تا ساعت ۱۱ شب به وقت لبنان ادامه پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش وبگاه «المستقبل»، بر اساس بیانیه مذکور، قاهره اولین ایستگاه این رأی‌گیری اولیه تاریخی خواهد بود و در پنج کشور عربی دیگر یعنی عربستان، امارات، کویت، قطر و عُمان نیز برگزار خواهد شد.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است، مرحله دوم انتخابات در روز یکشنبه (۲۹/۸/۲۰۱۸...۱۶/۲/۱۳۹۷) در ۳۳ کشور به علاوه جزیره «گوادلوپ» (Guadeloupe) برگزار خواهد شد، از نیمه شب (به وقت بیروت) و از سواحل شرقی استرالیا آغاز می‌شود تا ساعت ۸ صبح دوشنبه به وقت بیروت ادامه پیدا خواهد کرد.

در انتخابات لبنان بیش از ۹۰۰ نماینده در قالب ۷۷ لیست برای کسب ۱۲۸ کرسی پارلمان با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ امسال اولین باری است که انتخابات لبنان بر اساس قانون تناسبی برگزار می‌شود.

پربیننده ترین خبرها