محکومیت اقدام انگلیسی‌ها در فروش تجهیزات شنود به دیکتاتور بحرین

محکومیت اقدام انگلیسی‌ها در فروش تجهیزات شنود به دیکتاتور بحرین
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 18:11

رييس انجمن حقوق بشر بحرين، اقدام دولت انگليس در رساندن تجهيزات اطلاعاتي به رژيم آل خليفه، براي تحت تعقيب قرار دادن فعالان مخالف نظام در بحرين را محكوم كرد.

"يوسف ربيع" سه شنبه شب در گفت‌وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: فعالان حقوق بشري كه به صورت ميداني در بحرين فعال هستند، به وسيله تجهيزات و اقداماتي اطلاعاتي تحت پيگرد قرار دارند و ما به عنوان فعالان حقوق بشر دولت انگليس را مسوول اين موضوع مي دانيم زيرا اين دولت زمينه رسيدن تجهيزات اطلاعاتي به رژيم آل خليفه براي پيگرد اطلاعاتي فعالان حقوق بشر را فراهم كرده است.

وي افزود : اين تجهيزات، توسط واسطه اي ديگر به بحرين رسيده اند و اطلاعات به دست آمده حاكي از آن است كه رژيم آل خليفه براي شنود مكالمات فعالان حقوق بشري، همكاري گسترده‌اي با رژيم صهيونيستي را در دستور كار قرار داد و در اين مجال از كمك‌هاي اطلاعاتي و آموزه‌هاي شيوه شكنجه و سركوب تظاهرات نيز بهره ها جست.

ربيع تاكيد كرد: رژيم آل خليفه، رژيمي قدرتمند نيست اما مساله اين است كه مردم بحرين فقط با يك رژيم مواجه نيستند بلكه با يك رژيم مركب متشكل از رژيم هاي سركوبگر عرب حاشيه خليج فارس و شماري از كشورهاي غربي روبروست. علاوه بر آمريكا كه تسهيلات و تسليحات در اختيار اين رژيم قرار مي دهد ، كشورهاي غربي نيز پوشش سياسي و رسانه اي لازم براي مبارزه با دموكراسي در بحرين را فراهم مي كنند و رژيم ديكتاتوري آل سعود و چند رژيم سركوبگر عرب ديگر نيز آل خليفه را بر ضد مردم بحرين ياري مي كنند.

وي افزود : رژيم آل خليفه از هر وسيله اي براي سركوب مردم استفاده مي كند به عنوان مثال از جنگنده ها براي سركوب تظاهرات استفاده كرد و تنها رژيمي به شمار مي رود كه زنان و كودكان را بازداشت مي كند به طور مثال ديشب كودكي به نام ابراهيم المقداد را بازداشت كرد و هنوز او را آزاد نكرده است.

رييس انجمن حقوق بشر بحرين سپس با انتقاد از استقبال فرانسه از سفر پادشاه بحرين به اين كشور و وعده كمك به بحرين در زمينه توسعه نظام قضايي و مطبوعات گفت : فرانسه چطور از پادشاهي استقبال مي كند كه دستاني آلوده به كشتار مردم و شخصيتي درگير نقض حقوق بشر دارد. در ثاني رژيم آل خليفه شماري از روزنامه نگاران و خبرنگاراني كه در خبرگزاري هاي فرانسوي شاغل بودند را بازداشت كرده است بنابراين فرانسه چطور مي خواهد در زمينه مطبوعات به اين رژيم كمك كند. ما فرانسه را در قبال پشتيباني و حمايت از اين رژيم استبدادي مسوول مي دانيم.

" يوسف ربيع" در پايان گفت: مي خواهم از طريق شبكه العالم، اين پيام را به سازمان هاي بين المللي برسانم كه سه دختر دانشجوي پزشكي كه در دانشگاه دمام در عربستان تحصيل مي كردند، در آستانه فارغ التحصيلي از ادامه تحصيل محروم و از دانشگاه اخراج و خانه نشين شده اند. اين در حالي است كه دادگاه آنها را از اتهاماتي كه براي آنها ساخته بودند، تبرئه كرد. در اين حال پادشاه بحرين در فرانسه مشغول داد سخن دادن از دموكراسي و قوه قضاييه است.

26

پربیننده ترین خبرها