عضو ارشد جمعيت وفاق ملي بحري:

رژیم بحرین بازداشت معترضان را گسترش داده است

رژیم بحرین بازداشت معترضان را گسترش داده است
چهارشنبه 4 مرداد 1391 - 18:25

عضو ارشد جمعيت وفاق ملي بحرين از تداوم نقض حقوق فعالان و تظاهركنندگان در بحرين خبر داد و گفت: تعداد بازداشت شدگان در مدت اخير از آغاز بحران تاكنون از نظر عدد و رقم بسيار بيشتر بوده است.

هادي الموسوي مسئول امور آزاديها و حقوق بشر در جمعيت وفاق ملي بحرين امروز (چهارشنبه) در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: نقض حقوق بشر در بحرين همچنان ادامه دارد و اين روند تشديد نيز شده است و ماه گذشته (ژوئن) 200 نفر بازداشت شدند كه اين بالاترين آمار از زمان توقف اجراي قانون وضعيت فوق العاده است.

گفتنی است 200 بازداشتی برای جمعیت اندک بحرین رقم بسیار بالایی است و این امر به شدت در میان خانواده‌های این مجمع‌الجزایر ملموس و قابل احساس است.

الموسوي با بیان این موضوع که در اين ماه (جولاي) تاكنون 180 نفر بازداشت شده اند و ده‌ها بازداشتي نيز از قبل در زندان هاي رژيم آل خليفه بودند، گفت: نيروهاي رژيم آل خليفه شب گذشته در مناطقي مانند رأس رمان به منازل مردم حمله و تعدادي را بازداشت كردند، ربودن مردم حتي افراد زير 18 سال همچنان ادامه دارد ولي رژيم منكر ربوده شدن مردم به دست نيروهاي خود است.

الموسوي در ادامه این گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به جنایات رپیم آل‌خلیفه در حق همه اقشار مردم بحرین و اینکه تعداد زيادي از افراد كم سن و سال در زندان هاي رژيم آل خليفه محبوس هستند، یادآور شد: نيروهاي رژيم به طور گسترده از گازهاي سمي براي متفرق كردن تظاهركنندگان استفاده مي كنند.

استفاده از گازهای سمی از ابتدای انتفاضه مردم بحرین تاکنون باعث شهادت ده‌ها نفر شده است. این گازهای سمی بیشتر ساخت آمریکا، انگلیس و برخی کشورهایی اروپایی است که آن را به صورت گسترده در اختیار نیروهای امنیتی رژیم بحرین قرار داده و می‌دهند.

الموسوي گفت : نگراني شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد از وخامت وضعيت حقوق بشر در بحرين و 176 مصوبه اي كه اين شورا رژيم آل خليفه را ملزم به اجراي آن كرده است ، لكه ننگي براي رژيم محسوب مي شود .

الموسوي رژيم آل خليفه را به دروغگوئي متهم كرد و با تاکید بر این موضوع که رژيم آل‌خليفه ادعا مي‌كند كه هيچ زنداني سياسي در بحرين وجود ندارد در حالي كه ده‌ها زنداني سياسي پشت ميله هاي زندان وجود دارند، افزود: دروغگوئي رژيم آل خليفه براي هيچ كسي پوشيده نيست.

 

MKH-25-14:43

پربیننده ترین خبرها