عملیات انتحاری ترفند القاعده در سوریه

عملیات انتحاری ترفند القاعده در سوریه
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 06:03

يک روزنامه غربي از دست داشتن شبكه القاعده در تغيير ماهيت درگيريها در سوريه با استفاده از عاملان عمليات انتحاري خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني شبكه العالم روزنامه نیویورک تایمز در جديدترين شماره  نوشت : درحاليكه اعضاي ارشد سياسي و نظامي مخالفان در سوريه منكر نقش افراطي ها در حوادث مي شوند ، القاعده با استفاده از همان سلاح مورد استفاده در عراق، ماهيت درگيري در سوريه را تغيير داده و عاملان عمليات انتحاري را در نبرد عليه بشار اسد رئيس جمهوري اين كشور به كار گيرد.
اين روزنامه با اشاره به اينكه نقش سني هاي افراطي و آنهايي كه به القاعده وابسته اند ، در حوادث سوريه در حال افزايش است ، افزود : گذرگاه  مرزي "الهوي" ،ميان تركيه و سوريه به مركزي براي تجمع عناصر به اصطلاح "جهادي" تبديل شده و حضور آنها در روزهاي اخير و در پي تشديد تنش هاي مذهبي در طول مرزهاي سوريه با عراق شدت گرفته است.
 اين درحاليست كه به گفته مسوولان عراقي ، افراطيهايي كه در سوريه فعاليت مي كنند بيشتر همان عناصر تندرويي هستند كه در عراق به اجراي عمليات تروريستي مي پردازند.
معاون نخست  وزير عراق نيز در اين باره گفت كه پس از هماهنگي امنيتي با مسولان سوريه ، صدرصد مطمئن شده ايم ، بويژه در سه ماهه گذشته افرادي كه در سوريه تحت تعقيب هستند ، همان افرادي هستند كه در عراق تحت پيگرد قرار دارند
به گفته معاون نخست وزير عراق ، همان القاعده اي  كه در عراق فعال است در سوريه نيز فعاليت دارد .
به گزارش روزنامه نيويورك تايمز ، يك عضو القاعده به نام "ابوطه"در گفت و گو با يك خبرنگار عراقي ، تاكيد كرد : ما تجربه مقابله با آمريكاييها را داريم و اكنون و در پي آغاز قيام در سريه تجارب بيشتري كسب كرده ايم و اميداريم بتوانيم دولت اسلامي را در سوريه و عراق براي همه مسلمانان تشكيل دهيم و سپس عليه ايران و اسرائيل وارد جنگ شويم و فلسطين را آزاد كنيم.
 هر چند كه اين فرد از سركرده هاي القاعده نيست ؛ اما چنين سخناني بارها از سوي عناصر گروه موسوم به جبهه "النصره براي اهل شام" تكرار شده است و مفسران اين گروه بزرگ را وابسته به القاعده مي دانند كه در كنار گردانهاي عبد الله عزام و گردانهاي شهداي البراء بن مالك در سوريه فعاليت دارد .
رزنامه نيويورك تايمز با استناد به گزارشات مركز " مطالعات جنگ "مي افزايد : 35 انفجار خودروي بمب گذاري شده  در سوريه رخ داده است كه 10 عمليات آن انتحاري بوده و جبهه النصره مسوليت 4 عمليات را برعهده گرفته است.
 اين درحاليست كه منابع رسمي سوريه اعلام كرده اند بيشتر انفجارها انتحاري بوده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها