نوری المالکی اقدام سعودی درشهادت الصماد را محکوم کرد

نوری المالکی اقدام سعودی درشهادت الصماد را محکوم کرد
جمعه 7 ارديبهشت 1397 - 15:31

معاون رییس جمهوری و نخست وزیر سابق عراق در پیامی برای رهبر انصار الله یمن با محکومیت تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه ملت مظلوم یمن، شهادت رییس مجلس عالی سیاسی یمن را تسلیت گفت.

العالم - عراق

دفتر رسانه ای نوری المالکی روز جمعه با انتشار متن پیام تسلیت ارسال شده برای عبدالملک بدرالدین الحوثی افزود که معاون رییس جمهور عراق، با محکومیت تجاوز نظامی ائتلاف سعودی علیه یمن، شهادت صالح علی الصماد را تسلیت گفت.

نوری المالکی نخستین رهبر سیاسی عراق است که شهادت صالح الصماد رییس مجلس عالی سیاسی یمن را تسلیت می گوید.

پیش تر شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء از گروههای الحشد الشعبی با صدور پیامی ضمن محکوم کردن جنایت سعودی‌ها و ترور عضو بلندپایه جنبش انصارالله، بر ایستادگی کنار ملت شریف یمن تأکید کرده بود.

دبیرکل حزب الدعوه اسلامی عراق در پیامش از عبدالملک الحوثی به عنوان 'برادر فاضل' یاد کرد کرده و خطاب به وی افزوده است که از طریق شما، به ملت مجاهد یمن شهادت صالح علی الصماد و همراهانش را تسلیت می گویم.

نوری المالکی گفته است که شهادت الصماد باعث انسجام و وحدت و استقامت بیشتر مردم یمن در برابر نیروهای تجاوزگر ظالم شده است. 

برخی از شبکه های اجتماعی منتسب به انصار الله یمن نیز گفته اند که مقتدا صدر رهبر جریان صدر در پیامی برای رهبر انصار الله یمن، شهادت صالح الصماد را تسلیت گفته است.

تاکنون بیانیه ای رسمی از دفتر مقتدا صدر در این خصوص در تایید این ادعا منتشر نشده است.

صالح علی الصماد رییس مجلس عالی سیاسی یمن پنجشنبه هفته گذشته 19 اوریل 2018 (30 فروردین 97) در جریان حمله هوایی ائتلاف نظامی سعودی در منطقه الحدیده به شهادت رسید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها