اتحادیه عرب سرکوب راهپیمایان غزه را محکوم کرد

اتحادیه عرب سرکوب راهپیمایان غزه را محکوم کرد
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 08:43

دبیرکل اتحادیه عرب با انتشار بیانیه ای ادامه نقض قوانین و رفتار وحشیانه نظامیان صهیونیست در سرکوب فلسطینیان شرکت کننده در «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در غزه را محکوم کرد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، احمد ابوالغیط در این بیانیه خاطرنشان کرده که اقدامات خشونت آمیز نظامیان اشغالگر در برخورد با اعتراض های مسالمت آمیز فلسطینیان، نقض صریح حقوق بشر و مقررات بین المللی به شمار می رود.
وی تصریح کرده، طرف اسرائیلی باید مسئولیت حقوقی، انسانی و اخلاقی ناشی از اقدامات خود را که تا کنون شهادت ده ها تن و زخمی شدن هزاران تن از مردم غزه را در پی داشته است، بپذیرد.
دبیرکل اتحادیه عرب همچنین نسبت به ادامه سرکوب و خشونت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و مقابله با خواست آنان برای دستیابی به حقوق مشروع شان، هشدار داده است.

در هیمن حال روز گذشته (جمعه) کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی و حمله به تظاهرکنندگان فلسطینی اعلام کرد که شمار مجروحین در غزه شوک آور است، تا کنون 42 فلسطینی شهید و 5500 نفر در مرز غزه مجروح شده اند، 3 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسراییلی از ناحیه گردن یا سر در راهپیمایی بازگشت به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، روز گذشته در پی سرکوب فلسطینیان شرکت کننده در پنجمین جمعه «راهپیمایی بزرگ بازگشت» از سوی نظامیان صهیونیست در نوار غزه، سه تن شهید و 611 تن زخمی شدند. شمار شهدای این راهپیمایی ها از آغاز (10 فروردین) تاکنون به 45 نفر رسیده است. 

نظامیان رژیم صهیونیستی در چهارمین تظاهرات بزرگ فلسطینیان در نوار غزه 4 شهروند فلسطینی را شهید و نزدیک به 730 نفر را زخمی کرده بودند.

شمار شهدای تظاهرات بازگشت از ابتدا تا چهارمین تظاهرات، به 39 نفر و شمار زخمیان به 4600 نفر رسیده بود.

رژیم صهیونیستی در ماه مارس سال 1976 هزاران هکتار از سرزمین های فلسطینیان را تصاحب کرد و این اقدام باعث خشم گسترده شهروندان در سراسر خاک فلسطین شد.

پربیننده ترین خبرها