یک کودک فلسطینی دیگر شهید شد/ چهارمین شهید هفته پنجم «راهپیمایی بازگشت» فلسطینیان

یک کودک فلسطینی دیگر شهید شد/ چهارمین شهید هفته پنجم «راهپیمایی بازگشت» فلسطینیان
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 10:24

با شهید شدن یک مجروح دیگر، شمار شهدای هفته پنجم راهپیمایی بازگشت در غزه فلسطین به چهار نفر افزایش یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

با شهید شدن یک مجروح دیگر فلسطینی در نتیجه حملات نظامیان اسرائیلی به راهپیمایی مردم غزه، شمار شهدای هفته پنجم راهپیمایی بازگشت به چهار نفر افزایش یافت.

خبرگزاری «صفا» فلسطین در خبری فوری نوشت که منابع پزشکی می‌گویند «عزام هلال عویضه» (۱۴ ساله) از ساکنان خان‌یونس که روز جمعه (دیروز) گلوله‌ گاز اشک‌آور به سر او اصابت کرده و مجروح شده بود، بر اثر شدت جراحت درگذشت.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه پیشتر از شهادت سه نفر دیگر و جراحت حداقل ۸۸۳ فلسطینی در طول مرز غزه خبر داده بود. به گفته القدره، حداقل ۱۱ نفر از مجروحان، حالشان وخیم گزارش شده است.

تظاهرات این جمعه با نام «جمعه جوانان انقلابی» برگزار شد و قرار است جمعه آینده تحت نام «جمعه کارگران استوار فلسطین» برگزار و به محاصره غزه اعتراض شود.

روز گذشته، پنجمین هفته راهپیمایی بازگشت در غزه برگزار شد؛ تظاهراتی مسالمت‌آمیز که نظامیان صهیونیست هر هفته آن را هدف قرار می‌دهند. این تظاهرات از جمعه ۳۰ مارس آغاز شده و هر هفته ادامه یافته است.

از آغاز «راهپیمایی بزرگ بازگشت» تاکنون ۴۳ فلسطینی شهید و شش هزار و ۱۲۲ نفر بر اثر اصابت گلوله با استنشاق گاز مجروح شده‌اند که حال برخی مجروحان وخیم است.

پربیننده ترین خبرها