سفیر آمریکا خطاب به انصارالله:

حملات موشکی به عربستان را متوقف کنید تا حمله به الحدیده را متوقف کنیم

حملات موشکی به عربستان را متوقف کنید تا حمله به الحدیده را متوقف کنیم
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 10:40

سفیر آمریکا در یمن طی اظهاراتی تهدید آمیز به انصارالله یمن، از این جنبش خواسته است در صورتی‌که حملات موشکی نیروهای یمنی به عربستان سعودی متوقف شود ائتلاف متجاوز نیز به حملات به الحدیده پایان می‌دهد.

العالم - یمن

به نقل از الاخبار، سران ائتلاف عربی تحت رژیم سعودی علیه یمن، معتقدند که حملات هوایی گسترده به منطقه ساحلی، که بالغ بر 2300 حمله به شهرهای مرزی «حرض» و «میدی» در مجاور «نجران» در جنوب عربستان سعودی است، می‌تواند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی( وابسته به انصارالله) را وارد به تسلیم کند ولی این هدف ریاض و امارات تاکنون محقق نشده است هم‌چنان‌که انتظارات واشنگتن از طریق تشدید فشارها به انصارالله محقق نشده است.

یک منبع در جنبش انصارالله گفته است که پیام‌های به صنعا طی اواخر ماه گذشته میلادی از سوی «ماتیو تولر» سفیر آمریکا در یمن رسیده که در تهدید شده است در واکنش به حملات موشکی به عربستان سعودی، به الحدیده حمله می‌شود.

طبق اعلام این منبع، سفیر آمریکا در یمن دولت صنعا را با این مضمون تهدید کرده است: «حملات با موشک‌های ایرانی علیه عربستان سعودی را در مقابل توقف عملیات حمله به الحدیده، متوقف کنید.»

در حالی‌که «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن بر این معادله تأکید کرد «توقف کامل حملات هوایی به یمن، و نیز توقف پشتیبانی از نیروهای همپیمان ائتلاف متجاوز در مقابل، توقف شلیک موشک‌های بالستیک انصارالله به عربستان سعودی» است.

در حالی‌که ائتلاف متجاوز به دلیل نداشتن قدرت تصمیم‌گیری درباره ادامه جنگ یا صلح، از پاسخ به این پیام‌ها خودداری کرد. سپس شهید صالح الصماد به استان الحدیده رفت تا از طریق دعوت به «راهپیمایی تفنگ‌ها، پاسخش به تهدیدهای تولر را مورد تأکید قرار دهد ولی وی در حین خروج از ساختمان دانشگاه الحدیده در نوزدهم ماه جاری میلادی، هدف حملات این ائتلاف قرار گرفت و به شهادت رسید.

تسنیم 

پربیننده ترین خبرها