جزییات نجات ۶ دریانورد درخلیج فارس

جزییات نجات ۶ دریانورد درخلیج فارس
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 12:03

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: 6 سرنشین یک فروند لنج باری غرق شده در حوالی جزیره خارگ از مرگ حتمی نجات یافتند.

العالم - ایران

نورالله اسعدی افزود: یک شناور باری از مبدا دبی به آبادان در حرکت بود که به دلیل شرایط نامساعد هوا و توفان آسیب دید و دچار آبگرفتگی شد.

وی اضافه کرد: با اعلام وضعیت اضطرار به مرکز جست و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در جزیره خارگ شناور ناجی به محل حادثه اعزام شد.

اسعدی ادامه داد: با وجود تلاش های چندین ساعته شناور ناجی، لنج باری بر اثر آسیب دیدگی و آبگرفتگی شدید غرق شد اما همه 6 سرنشین آن نجات پیدا کردند.

وی یادآور شد: با توجه به نامساعد بودن هوا تیم های جست و جو و نجات این اداره کل از روز پنجشنبه تاکنون در آماده کامل بسر می برند.

اسعدی افزود: در این ارتباط به فرماندهان و خدمه شناورها توصیه می شود ماشین آلات، موتور، بدنه و تجهیزات ایمنی مقابله با حریق شناور را پیش از انجام سفر دریایی کنترل کنند تا در زمان بروز سانحه احتمالی دچار بحران نشوند.

وی تاکید کرد: همچنین درخواست می شود دریانوردان در هنگام ترددهای دریایی با جدی گرفتن هشدارهای هواشناسی در شرایط نامساعد از رفتن به دریا خودداری کنند. 

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها