مفتی های سعودی درخدمت سرکوب مردم عربستان

مفتی های سعودی درخدمت سرکوب مردم عربستان
پنج‌شنبه 5 مرداد 1391 - 18:30

بيروت(العالم) - پژوهشگر عربستاني گفت : رژيم آل سعود با استفاده از مفتي هاي خودفروخته قادر نخواهد بود جلوي اعتراض هاي مردمي اين کشور را بگيرد.

" فواد ابراهيم " روز پنجشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: استفاده رژيم سعودي از مفتي ها براي مشروعيت بخشيدن به سركوب، نمي تواند جلوي اعتراض ها را بگيرد و ما به فتواي حرام بودن تظاهرات و جايز شمردن سركوب مانند فتواي اخير مفتي عربستان عليه مردم ساكن در منطقه الشرقيه گوش فرا نمي دهيم.

شيخ عبدالعزيز آل شيخ مفتي عربستان شيعيان معترض درمنطقه شرق اين كشور را "آشوبگر" خواند و گفت كه آنها بايد خداوند را به خاطر عدالت نظام سعودي شكر كنند.

ابراهيم اظهارداشت :  سخنان مفتي عربستان عليه راهپيمايي مردم با دستور مقام های اين كشور بوده است در حالي كه بهتر بود اين مفتي در برابر ظلم و ظالمين مي ايستاد.
پژوهشگر عربستاني يادآور شد: براي روحانيون همه مذاهب و اديان احترام قائل هستیم ؛ اما موضع مفتي عربستان غيرمنصفانه است و انتظار داشتيم به جاي استفاده از زبان رژيم كه هرگز نمي تواند باعث توقف تظاهرات در كشور شود، در زمينه كشف واقعيت و دفاع از مظلوم تلاش مي كرد.
وي ادامه داد: اينكه مفتي سعودي، معترضان منطقه الشرقيه را غوغاسالار ناميد و گفت كه بايد به خاطر حاكميت رژيم آل سعود و عدالت مقامات كشور خداوند را شكر كنند، عجيب نيست زيرا پيشتر نيز چنين توصيفاتي عليه انقلابيون مصر، تونس و ساير كشورها بگار گرفته شده است.
  ابراهيم تصريح كرد: قابل قبول نيست كه جوانان تظاهركننده را كه به ضرب گلوله نيروهاي امنيتي سعودي به قتل مي رسند، متهم كرد، لذا از مفتي سعودي توقع داريم بر اساس متون ديني و ارزشهاي اخلاقي كه بر عدالت، مساوات و انصاف تاكيد دارد، فتوا صادر كند.
 وي با تاكيد بر تداوم تظاهرات در عربستان به ويژه در منطقه الشرقيه تا تحقق خواسته هاي مردم از جمله آزادي زندانيان خاطرنشان كرد: تا وقتي يك زنداني در بازداشتگاه ها باشد، توجيهي براي ادامه تظاهرات و اعتراض خواهد بود.
اين شخصيت عربستاني با بيان اين كه هم اكنون هزاران زنداني در كشور وجود دارد، گفت: به اين علت، همه جوانان و هر كسي كه اندكي شرافت دارد از اعتراض نسبت به اين موضوع بازنمي ايستد.
ابراهيم افزود: افزايش سركوب مردم توسط رژيم آل سعود نشانه آن است كه رژيم به بن بست رسيده و راهي جز سركوب ندارد اما چنين اقدامهايي مردم را از ادامه مطالبه حقوق شان بازنخواهد داشت.
Fz-26-15:56  

پربیننده ترین خبرها