ستاری:

شرکتهای دانش بنیان 450 میلیون دلار محصول صادر کردند

شرکتهای دانش بنیان 450 میلیون دلار محصول صادر کردند
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 13:41

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفته، ارزش محصولات صادراتی شرکت های دانش بنیان در پایان سال گذشته به 450 میلیون دلار رسیده است.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

« سورنا ستاری » روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرده، شرکت های دانش بنیان در کشور بسیار نوپا هستند و برای نخستین بار موفق شدیم با استانداردهای جهانی پنج دارو در روسیه و یک دارو را برای عرضه در اروپا به ثبت برسانیم.
معاون رئیس جمهوری بیان کرده، هم اکنون متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف در بومی سازی فناوری های جدید اقدامات خوبی را آغاز کرده اند و یک شرکت دانش بنیان که چهارسال پیش کار خود را در زیر پله آغاز کرده بود سال گذشته موفق به صادرات 6 هزار میلیارد تومان محصولات پیشرفته علمی شد.
وی اظهارداشته، این موفقیت در حالی است که برخی از شرکت های ما آرزوی صادرات 200 تا 300 میلیارد تومان محصولات خود را به خارج از کشور داشتند و بسیاری از نسل جدید کارآفرینان از بین جوانان کمتر از 30 سال هستند.
ستاری گفته، در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان و پیشرفته ما باید رعایت استانداردهای جهانی را جدی بگیریم و با نوآوری ایده ها جوانان خود را در این عرصه همواره تشویق کنیم. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها