لاوروف: برای برقراری صلح در دمشق نباید پیش شرط استعفای دولت اسد تعیین شود

لاوروف: برای برقراری صلح در دمشق نباید پیش شرط استعفای دولت اسد تعیین شود
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 16:48

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری سه جانبه با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود تصریح کرد که تلاش‌ها برای برقراری صلح در دمشق نباید با پیش‌شرط استعفای دولت سوریه همراه باشد.

العالم - روسیه

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست سه‌جانبه با وزرای خارجه ترکیه و ایران در روسیه به ناآرامی‌های سوریه اشاره کرد و گفت: «حملات غیرقانونی توسط فرانسه، بریتانیای کبیر و آمریکا بدون آنکه منتظر نتایج تحقیقات کارشناسان (درباره حملات شیمیایی سوریه) به سوریه انجام گرفت».

وی در این خصوص گفت که حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس که در 14 آوریل قبل از آن صورت گرفت که سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی (OPCW) تحقیقات خود را درباره حمله شیمیایی 7 آوریل به منطقه «دوما» واقع در «غوطه شرقی»  تکمیل کند.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد که همکاری میان روسیه، ایران و ترکیه تا حد زیادی به سوریه در مبارزه با داعش، جبهه‌النصره و دیگر گروههای تروریستی کمک کرد.

وی ادامه داد که تلاش‌ها برای برقراری صلح نباید با پیش‌شرط‌هایی همچون استعفای دولت سوریه همراه شود.

لاوروف در بخش‌هایی از کنفرانس خبری خود تصریح کرد که تحولات اخیر در سوریه نشان داد که همه خواستار برقراری صلح در سوریه نیستند.

این دیپلمات روس سپس به نشست سه جانبه با همتایان ایرانی و ترکیه‌ای خود اشاره کرد و گفت که مذاکرات روز شنبه (امروز) به انسجام بیشتر تلاش‌ها برای پیروی از قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل کمک می کند که خواستار آتش‌بس و راه‌حل سیاسی در سوریه است.

وزیر امور خارجه روسیه به همکاری با ترکیه اشاره کرد و گفت: «مسکو و آنکارا در خصوص تبادل اطلاعات میان سرویس‌های ویژه درباره اقدامات تروریست‌ها توافق کردند».

لاوروف تأکید کرد: مسکو، تهران و آنکارا باید به تکمیل آزادسازی سوریه از دست تروریست‌ها کمک کنند.

این مقام روس سپس ادامه داد: ما مخالف اقداماتی هستیم که برای تضعیف تلاش‌های ترکیه، روسیه و ایران برای برقراری صلح در سوریه انجام می گیرد».

وی همچنین در بخشی از سخنان خود تصریح کرد که برخی در سوریه تمایلی به برقراری صلح ندارند و گفت که ایران و روسیه و ترکیه توافق کرده‌اند تا گام‌های منسجمی برای برقراری صلح در سوریه بردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها