ورود نیروهای فرانسوی به الحسکه در شمال شرق سوریه

ورود نیروهای فرانسوی به الحسکه در شمال شرق سوریه
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 18:03

خبرگزاری آناتولی ترکیه از ورود یگان های ویژه فرانسوی به پایگاه آمریکایی درمنطقه رمیلان دراستان الحسکه در شمال شرق سوریه با هدف حمایت از نیروهای کُرد درآن منطقه خبر داد.

العالم - سوريه 

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع محلی اعلام کرد نظامیان فرانسوی با خودروهای نظامی خود، گشت های مشترک را با نیروهای آمریکایی و نیز نیروهای کُرد در شهرهای منبج، الرقه و برخی از مناطق دیرالزور انجام دادند.

منابع یاد شده به این مساله اشاره نکردند که آیا نیروهای فرانسوی تصمیم به ماندن در این پایگاه دارند، یا از آن جا خارج خواهند شد.

گزارش یاد شده همچنین حاکی از آن است که شماری از رهبران نیروهای مسلح کرد، نشست هایی را با نظامیان فرانسوی در شهر منبج برگزار کردند و کردها به سلاح و تجهیزات نظامی مجهز شدند.

بیش از 70 تن از نیروهای ویژه فرانسوی در 5 منطقه واقع در شمال سوریه ازجمله تپه مشتی النور در جنوب شهر عین العرب، بخش صرین، منطقه عین عیسی وروستای خراب العاشق تحت عنوان ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش مستقر شده اند.

همچنین خبرگزاری ایتالیایی آکی به نقل از شاهدان گزارش داد که یگان هایی از نیروهای نظامی فرانسوی پنج شنبه شب گذشته وارد پایگاه آمریکایی در الرمیلان درحومه الحسکه شدند.

این خبرگزاری ایتالیایی افزود: فرانسه و آمریکا توافق کرده اند که نیروهای  درآینده، حضوری قوی درشمال سوریه داشته باشند و در اداره موسسات محلی و برنامه ریزی برای آن درمرحله آتی در سطحی فراتر از منطقه سوریه ایفای نقش کنند.

** منابع کرد، ورود تجهیزات فرانسوی به شمال فرانسه را تایید کرده اند

یک منبع کرد سوری نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) گفت که به دنبال تهدید ترکیه مبنی بر ورود به مناطق نفوذ ائتلاف بین المللی، تجهیزات نظامی گسترده فرانسوی درهفته گذشته وارد شمال سوریه شده است.

منبع یاد شده که خواست نامش فاش نشود، درگفت و گو با پایگاه «باسنیوز»

گفت: در پی تهدید ترکیه مبنی بر ورود به شهر منبج در شمال شرق حلب، تجهیزات نظامی عمده متعلق به نیروهای ویژه فرانسوی درهفته گذشته وارد شهرهای منبج وعین العرب شد.

منبع یاد شده همچنین افزود که برخی از این نیروها درمناطق تماس با نیروهای ترکیه و گروه های طرفدار آن درمناطق جرابلس و الباب در شمال شرق حلب مستقر شده اند.

منبع یاد شده همچنین اعلام کرد نیروهای ائتلاف بین المللی، تصمیم به تشکیل نیروهای محلی متشکل از اقشار منطقه شامل عرب ها و کردها با هدف حفاظت از مرزها و مناطق شرق فرات درمقابله با خطر گروه داعش دارد.

منبع یاد شده این مساله را که نیروهای ائتلاف بین المللی که فرانسه هم بخشی از آن به شمار می رود، تصمیم خود را برای عقب نشینی از شمال سوریه اعلام کرده باشد، رد کرد.

«جیمز ماتیز» وزیر دفاع آمریکا روز پنج شنبه اعلام کرده بود که فرانسه،در دو هفته گذشته، شماری از نیروهای ویژه خود را برای تقویت نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه به این کشور فرستاده است.

«امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه پیشتر گفته بود که نیروهای آمریکا و فرانسه و هم پیمانانش، باید درخاک سوریه بمانند تا این کشور را از نو بسازند.

215

 

 

 

پربیننده ترین خبرها