برگزاری مراسم گرامیداشت مقام بلندپایه یمنی در شرق عربستان

برگزاری مراسم گرامیداشت مقام بلندپایه یمنی در شرق عربستان
شنبه 8 ارديبهشت 1397 - 20:11

اهالی شرق عربستان به مناسبت شهادت «صالح الصماد» رئیس سابق شورای عالی سیاسی یمن به دست سعودی‌ها، در منطقه شیعه‌نشین «الاحساء» مراسم یادبود برگزار کردند.

العالم _ عربستان سعودی

سرشناسان منطقه شرق عربستان سعودی به مناسبت شهادت «صالح الصماد» که اواخر هفته گذشته توسط سعودی‌ها در خاک یمن ترور شد، امروز شنبه در منطقه شیعه نشین «الاحساء»، مراسم ختم برگزار کردند.

مراسم ختم در منطقه شیعه‌نشین الاحساء در شرق عربستان، همزمان با تشییع پیکر شهید الصماد در میدان السبعین شهر صنعاء برگزار شد.

امروز (شنبه 28 آوریل)، به دعوت رهبر انصارالله یمن، میلیون‌ها نفر از مردم این کشور برای تجدید پیمان با شهید «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و شش همرزمش که در بمباران دو هفته پیش جنگنده‌های سعودی به شهر «الحدیدة» جان خود را از دست دادند، در میدان «السبعین» صنعاء حاضر شدند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با وجود پرواز جنگنده‌های سعودی بر فراز آسمان صنعاء و بمباران مناطقی در نزدیکی محل تجمع آنها، با در دست داشتن پرچم‌های یمن و تصاویر شهید الصماد، علیه سیاست‌های آمریکا و آل سعود در منطقه شعار سر دادند و خواستار مقابله با تجاوز سعودی - آمریکایی شدند.

ائتلاف سعودی آمریکایی از طریق پهپادهای خود، خودروی حامل صالح الصماد را در استان الحدیده واقع در سواحل غربی یمن هدف قرار داده و او و تعدادی از همراهانش را ترور کردند.

پربیننده ترین خبرها