پمپئو: رهبر کره شمالی موافق با خلع سلاح هسته‌ای است

پمپئو: رهبر کره شمالی موافق با خلع سلاح هسته‌ای است
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 07:31

وزیر امور خارجه آمریکا درخصوص دیدار خود با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت: وی آماده برای تدوین نقشه‌راهی بود که دستیابی به وضعیت خلع سلاح را میسر کند.

العالم- آمریکا 

پمپئو شنبه شب ادامه داد: ما گفت وگوی مفصلی در خصوص سخت‌ترین مشکلات پیش روی دو کشور داشتیم.
وی افزود: بیانیه ماموریت من که از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری صادر شده بود، کاملا صراحت داشت و کیم جونگ اون به خوبی در جریان آن قرار گرفت.
وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: هدف ما، خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به صورت کامل، قابل اثبات و بازگشت‌ناپذیر است. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا موفق به انجام آن خواهیم شد یا نه.
پمپئو که به تازگی به سمت وزیر امور خارجه منصوب شده، ماه گذشته به عنوان رئیس آژانس مرکزی اطلاعاتی آمریکا (سیا) به پیونگ یانگ سفر و با رهبر این کشور دیدار کرده بود.
رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته پس از افشای این خبر، گفت که دو طرف «روابط خوبی» ایجاد کردند و دیدار صورت گرفته موفقیت‌آمیز بوده است.
رهبر کره شمالی این هفته هم برای نخستین بار با «مون جائه این» همتای کره جنوبی خود در مرز دو کره دیدار و ساعت‌ها با او درخصوص آینده روابط دو کشور گفت وگو کرد.
ترامپ و کیم قرار است به زودی در یک کشور بی طرف دیدار و برای خلع سلاح کره شمالی در ازای رفع تحریم‌های بین المللی، مذاکره کنند.
پیونگ یانگ سالیان طولانی است که به سبب فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای خود، هدف تحریم شورای امنیت، آمریکا و دیگر کشورها قرار گرفته است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها