فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، شنبه آینده به صنعاء می‌رود

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، شنبه آینده به صنعاء می‌رود
يکشنبه 9 ارديبهشت 1397 - 13:00

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اعلام کرده است که شنبه آینده برای مذاکره با رهبران انصارالله و سایر مقامات یمنی عازم صنعاست.

العالم _ یمن

 «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، اعلام کرد که در چارچوب تلاش برای احیای روند صلح، شنبه آینده به «صنعاء» پایتخت یمن خواهد رفت.

به نوشته پایگاه خبری «ارم نیوز» منابع آگاه نزدیک به فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام کردند که پنجم می آینده، وی به صنعاء خواهد رفت.

وی قرار بود دیروز (شنبه 28 آوریل) به پایتخت یمن برود اما انصارالله به او ابلاغ کرده بودند که در این روز سرگرم مراسم تشییع پیکر مرد شماره دو این جنبش یعنی «صالح الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن هستند.

انصارالله اعلام کرده‌اند که الصماد در حمله جنگنده‌های سعودی به استان الحدیده در 19 آوریل جاری به شهادت رسیده است. دیروز صنعاء شاهد تشییع باشکوه و میلیونی پیکر الصماد و شش همرزمش بود. شهادت او موجب شد تا فرستاده سازمان ملل به یمن که اکنون در اردن به سر می‌برد، سفرش را یک هفته دیگر به تاخیر اندازد.

وی هفته پیش در ریاض برای دومین بار در طول یک ماه گذشته ، با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن دیدار و گفت‌وگو کرد.

چند روز پیش؛ منابع آگاه در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط اعلام کردند: مارتین گریفیتس طرح جدیدی را برای پایان دادن به درگیریها در یمن تهیه کرده است که دارای سه محور یعنی جمع آوری سلاح، آغاز مرحله انتقالی با مشارکت انصار الله در دولت و برگزاری انتخابات است.

این منابع تاکید کردند: قرار است مذاکراتی میان دولت و مخالفان برگزار شود و بعد از آن یمنی ها برای حل و فصل مسائل فیما بینشان از جمله مسأله جنوب با یکدیگر گفتگو خواهند کرد. گریفیس بر پایبندی سازمان ملل بر حل بحران یمن در چارچوب حفاظت از اتحاد این کشور تاکید دارد.

این فرستاده سازمان ملل، 4 فروردین گذشته به همراه «معین شریم» معاونش برای نخستین بار در این پست به صنعاء رفت و نشست‌هایی با مسئولان جنبش انصارالله و حزب«کنگره مردمی یمن» برگزار کرد. محور این نشست‌ها، تأکید بر ضرورت برگزاری چهارمین دور مذاکرات بین طرف‌های یمنی زیر نظر سازمان ملل به‌منظور پایان دادن به جنگ یمن بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها