زنانی که بدون محاکمه در عربستان زندانی هستند + ویدیو

زنانی که بدون محاکمه در عربستان زندانی هستند  + ویدیو
شنبه 7 مرداد 1391 - 04:23

پرونده زنان بازداشت شده در عربستان به دليل تهديد خانواده هاي آنان از سوي مقامات اين کشور، همچنان مسکوت باقي مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، با وجود درخواستهای مکرر شهروندان عربستانی در راهپیمایی های خود برای آزادی بازداشت شدگان و بویژه زنان، پرونده این افراد به دلیل مخالفت مقامات سعودی و تهدید خانواده های آنان هنوز حل نشده است.

سایت وطن گزارش داد، هنوز 6 زن به نامهای "وفاء اليحيا"، "غيداء الشريف"، "هيلة القصير"، "عفراء البلوي"، "سلطانة البلوي"، و "نوير السحيمي" در بازداشت هستند.

در این میان، "وفاء الیحیا" از اساتید دانشگاه "ملک سعود" است که حدود 8 سال بدون محاکمه در زندان های سعودی در بازداشت به سر می برد.

"وفاء محمد الیحیا" از ساکنان شهر "عنیزه" در مرکز عربستان است. وی فارغ التحصیل دانشگاه "ام القری" مکه است و تا پیش از بازداشت استاد اصول فقه دانشگاه ملک سعود بود.

وفاء در رجب سال 1426 بازداشت و پس از چند ماه آزاد شد .. اما مدت کوتاهی پس از آزادی به همراه 3 فرزندش "ساره"، "نجلاء"، و "عبدالله" بازداشت شد.

وزارت کشور سعودی درحالیکه قبلا بازداشت او را تأیید کرده بود، تا کنون چندین بار وجود او و فرزندانش در زندان را انکار کرده است.

برادر وفاء هنگامی که خواسته بود از سرنوشت خواهرش مطلع شود، 45 روز بازداشت شد. خواهر وی نیز تهدید شده است که اگر بخواهد درمورد خواهرش پرس و جو کند، به زندان خواهد افتاد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها