تجاوزی دیگر به سوریه با 9 فروند موشک بالستیک؛

حمله به حومه حماه و حلب، تجاوزگری اسراییل یا آمریکا و انگلیس؟

حمله به حومه حماه و حلب، تجاوزگری اسراییل یا آمریکا و انگلیس؟
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 07:55

خبرهای منتشر شده در حالی حاکی از انفجار پی در پی ناشی از اصابت 9 فروند موشک به چند مرکز نظامی سوریه در حومه حماه و حلب حکایت دارد که برخی منایع این تجاوزگری را به رژیم صهیونیستی و برخی دیگر به آمریکا و انگلیس نسبت می دهند و از سویی از احتمال حمله به مقر نیروهای ایرانی سخن گفته اند.

العالم ـ سوریه

شبکه خبری روسیاالیوم به نقل از روزنامه "تشرین" سوریه گزارش داده، حمله موشکی شامگاه یکشنبه به حومه حماه و حلب با 9 فروند موشک بالستیک از پایگاه های آمریکا و انگلیس از خاک اردن صورت گرفته است.

در همین حال شبکه تلویزیونی الحدث عربستان سعودی در خبری به نقل از یک گروه مخالف دولت سوریه موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" اعلام کرده، حمله موشکی در حومه حماه، مواضع نیروهای ارتش سوریه و "شبه نظامیان ایرانی" را در مقر لشکر 47 هدف قرار داده است.

از سوی دیگر در حالی که روزنامه تشرین سوریه حمله به حومه حماه و حلب را حمله موشکی انگلیس و آمریکا اعلام کرده، شبکه اسکای نیوز امارات بدون ذکر منبع خبری به نقل از گزارش های رسانه ای، از حمله موشکی اسرائیل به حلب و حماه در سوریه خبر داده  است.

اسکای نیوز به نقل از گزارش های رسانه ای، شمار کشته های این حمله را 40 و  زخمی ها را 60 نفر اعلام کرده است.

گفته می شود که در این حملات، ترکش های ناشی از انفجار پایگاه لشکر 47 واقع در ارتفاعات «معرین» که در فاصله 10 کیلومتری مرکز شهر حماه قرار دارد در حومه «ابو الفداء» در شهر حماه و نیز در روستای «بسرین» که در فاصله هفت کیلومتری این پایگاه واقع شده، سقوط کرده است.
همچنین منابع محلی گزارش داده اند که انفجارهای شدید داخل انبار مهمات نیروهای سوری در اطراف شهر سلحب واقع در حومه غربی حماه روی داده است.
شبکه المیادین نیز گزارش داده، چند موشک به منطقه «المالکیه» واقع در شمال فرودگاه حلب برخورد کرده است.
منابع محلی در سوریه هم گفته اند، نیروگاه برق حرارتی «زاره» واقع در جنوب حماه نیز هدف تعدادی موشک قرار گرفته و فعالیت بخش هایی از نیروگاه متوقف شده است.

مرکز لرزه نگاری اروپا- مدیترانه اعلام کرده که انفجارهای حومه حماه، زلزله ای به بزرگی 2.6 در مقیاس ریشتر در این منطقه ایجاد کرده است.

رژیم صهیونیستی بامداد دوشنبه 20 فروردین ماه 1397، فرودگاه نظامی تیفور (T-4) در استان حمص سوریه را هدف قرار داد که در این حمله شماری کشته و زخمی شدند.

همچنین ائتلاف انگلیس، آمریکا و فرانسه، بامداد شنبه (25 فروردین ماه 1396) به بهانه استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی، دمشق پایتخت و استان حمص سوریه را هدف حمله موشکی قرارداد.
به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده و سامانه های پدافند هوایی سوریه 71 فروند از موشک های کروز متجاوزان را قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

روسیه و جمهوری اسلامی ایران تجاوزگری و حملات موشکی به سوریه را به شدت محکوم کرده اند. روسیه در واکنش به حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس که به رغم هشدارهای مسکو صورت گرفت، گفته که سامانه پدافند هوایی "اس 300"  خود را به طور مجانی در اختیار سوریه قرار خواهد داد و ایران نیز اعلام کرده که به حملات رژیم صهیونیستی به مستشاران نظامی کشورمان در فرودگاه تیفور سوریه پاسخ خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها