مفتي قدس:

اسراييل حمله به مسجد الاقصي را تشديد كرده است

 اسراييل حمله به مسجد الاقصي را تشديد كرده است
شنبه 7 مرداد 1391 - 08:03

قدس (العالم) - مفتي قدس و مناطق فلسطيني گفت: پليس رژيم صهيونيستي حملات خود را به مسجدالاقصي تشديد و شامگاه پنجشنبه نمازگزاران معتكف را وادار به خروج از اين مسجد كرد.

شيخ عكرمه صبري شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: عليرغم اعتراض نمازگزاران و مسئولين اوقاف اسلامي، شهرك نشينان با حمايت پليس رژيم صهيونيستي همچنان به مقدسات فلسطينيان در منطقه باب الرحمه اهانت مي كنند.

شيخ صبري تاكيد كرد: شهرك نشينان با سوء استفاده از مراسم مذهبي مربوط به خود، به مسجدالاقصاي مبارك حمله و ادعا مي كنند اين مكان متعلق به آنهاست و مسلمانان آن را غصب كرده اند بنابراين رژيم صهيونيستي آنان را در اين زمينه همراهي و حمايت مي كند.

مفتي قدس و مناطق فلسطيني خاطرنشان كرد: رژيم اشغالگر براي تخريب تدريجي مسجدالاقصي برنامه ريزي كرده در اين مرحله نيز مي خواهد اين مساله را القا كند كه يهوديان براي اقامه نماز و شعائر مذهبي خود به صحن مسجد حمله كرده اند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي از اين طريق در صدد خفه كردن فرياد فلسطينيان است تا كسي شكايتي از اين اقدام شهرك نشينان نكند و زماني كه مسلمانان نسبت به اين اقدام آنان سكوت كنند آن وقت آن را به منزله تاييد آنها قلمداد و پس از آن مرحله تجزيه و سپس تخريب مسجد الاقصي را آغاز خواهند كرد.

شيخ صبري خاطرنشان كرد: ما با امكانات محدود خود يعني عزيمت روزانه به مسجد الاقصي در گروه هاي گسترده از آن حمايت و برنامه ها و طرح هاي رژيم صهيونيستي را برملا و رسوا مي كنيم.

وي از جهان عرب و اسلام خواست كه فلسطينيان را تنها نگذارند زيرا يكي از وظايف دولت ها و كشورهاي عربي و اسلامي كمك به فلسطينيان در اين زمينه است.

شيخ صبري گفت: قدس و مسجدالاقصي مانند مسجدالحرام و مسجد نبوي فقط به ساكنان آن تعلق ندارد بلكه براي همه عربها و مسلمانان است و سكوت در اين مورد جايز نيست.

tt-27-18:39

پربیننده ترین خبرها