طلاس .. فرمانده ای که جاسوس شد

طلاس .. فرمانده ای که جاسوس شد
شنبه 7 مرداد 1391 - 08:25

"مناف طلاس" از فرماندهان سابق نظامي در ارتش سوريه، اکنون پس از پناه گرفتن در دامان فرانسه، به منبع اطلاعاتي ارزشمندي براي عربستان و ترکيه تبديل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" در گزارشی نوشت: برخی طرفهای خارجی اکنون درحال حمایت از مناف طلاس هستند تا بتوانند پس از براندازی نظام سوریه، از او مهره ای قدرتمند در عرصه سیاسی در این کشور بسازند.

این روزنامه افزود: با این حال مشکل آمریکا در این زمینه، مانند همیشه جلب حمایت مردم از شخصیتی است که در تبعید زندگی کرده است .. البته تلاشهایی در سوریه برای تکرار چنین سناریویی وجود دارد، و اکنون دستگاه سیاست خارجی آمریکا به "مناف طلاس" گرایش پیدا کرده است.

کریستین ساینس مانیتور با اشاره به سابقه طولانی خدمت خانواده طلاس و پدرش بعنوان وزیر دفاع "حافظ اسد"، تأکید کرد: طلاس اینبار شانسی برای ارتقای درجه و جایگاه بین مخالفان سوریه ندارد.

مناف طلاس پس از گریختن به فرانسه، به بهانه انجام عمره به عربستان رفت، درحالیکه نزدیکان او تأکید دارند وی هیچگاه پایبندی به دین اسلام نداشته است. طلاس پس از آن به ترکیه رفت و با "احمد داوود اوغلو" وزیرخارجه ترکیه گفت و گو کرد.

وی در مصاحبه ای مطبوعاتی در جده تأکید کرد به حمایتهای عربستان و دیگر کشورها امیدوار است.

با این حال برخی منابع گفته اند که طلاس در جریان این سفرها، اطلاعات امنیتی و نظامی مهمی را در اختیار مقامات سعودی و ترک قرار داده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها