عراقچی:

آمریکا از برجام خارج شود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نیست

آمریکا از برجام خارج شود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نیست
دوشنبه 10 ارديبهشت 1397 - 13:30

معاون وزیر امور خارجه با بیان این که آمریکا چه از برجام خارج شود یا نشود ادامه این وضع قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرده که احتمال بازگشت به دوران قبل از برجام ممکن است به وجود بیاید.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

سید عباس عراقچی به ایسنا در مورد وضعیت برجام  و این که در صورت خروج آمریکا از برجام چه برنامه‌ای در دستور کار دارید، اظهار کرده، در هر دو صورت که آمریکا از برجام خارج بشود یا نشود ادامه این موضوع قابل تحمل نخواهد بود و تدابیر ویژه‌ای در نظر داریم.

وی گفته، برای همه سناریوها گزینه‌های خودمان را آماده کرده ایم.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال بازگشت به پیش از برجام وجود دارد، تصریح کرده که هر احتمالی وجود دارد.

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند. 

او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت‌ماه) برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

تا کنون تلاش دولت های اروپایی برای متقاعد کردن ترامپ جهت عمل به برجام به نتیجه ای نرسیده و تنها کمتر از دو هفته دیگر تا ضرب الاجل خروج دولت آمریکا از برجام زمان مانده است.

پربیننده ترین خبرها