مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

مقابله با 18 سرویس اطلاعاتی و انهدام شبکه های جاسوسی بیگانه

مقابله با 18 سرویس اطلاعاتی و انهدام شبکه های جاسوسی بیگانه
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 17:38

مدیر کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان از مقابله اطلاعاتی با حدود 18 سرویس اطلاعاتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و انهدام شبکه‌های جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه در این استان با مجاهدت های جهادی سربازان گمنام امام زمان(عج) خبر داده است.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

مدیرکل اطلاعات سیستان و بلوچستان با تبریک سالروز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و گرامیداشت هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) به ایرنا گفته، کارکردهای وزارت اطلاعات به مثابه نهاد اطلاعاتی انقلابی، در صیانت از دستاوردها، ارزشها و آرمانهای چهار دهه از انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بسیار بنیادین و ارزشمند بوده است.
وی خاطرنشان کرده، وزارت اطلاعات و به تبع آن اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان همواره خود را به دو اصل «شرع مقدس اسلام و پایبندی به قانون» متعهد دانسته و سربازان گمنام امام زمان(عج) با تلاش های شبانه روزی مستمر و مجاهدتهای خاموش، سعی در حفظ کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران و صیانت از یکایک مردم و شهروندان دارند. 
وی تصریح کرده، بی تردید وجه تمایز سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات نسبت به کارکنان سرویس های اطلاعاتی ابرقدرت های جهان، «ولایتمداری، حرکت در چارچوب اوامر ولی امر مسلمین جهان، مردمی بودن و فراجناحی بودن» است. 
مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات چشمگیر ضدتروریستی و مبارزه با گروهک های تروریستی گفته، تهدیدات و اقدامات ایذایی و ضدامنیتی گروهک های محارب و تروریستی یکی از جدی ترین چالش های امنیتی استان محسوب می شودکه برخورد با این گروهک ها نیز به عنوان یک مطالبه عمومی همواره مطرح بوده است. 
وی تصریح کرده، تاکنون با عنایت باریتعالی و توجهات اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و اقدامات اطلاعاتی بعمل آمده، ضربات سختی بر پیکره دهها گروهک تروریستی که کارنامه ی ننگینی دارند، وارد شده؛ اما تحرکات پس مانده های این گروهک ها در آن سوی مرز، همچنان وجود دارد. 
مدیر کل اطلاعات سیستان و بلوچستان گفته، وزارت اطلاعات به عنوان نهاد اطلاعاتی انقلابی،که وظیفه کشف و برخورد با توطئه ها علیه انقلاب اسلامی، جامعه و حاکمیت را بر عهده دارد سعی داشته با انجام فعالیت ها و اقدامات اطلاعاتی، اشرافیت و گسترش چتر اطلاعاتی، تسلط و کنترل این گروهک ها به مقابله تهاجمی با این گروهک ها بپردازد به طوری که تنها در زمینه کشف مواد منفجره در 10 سال اخیر چندین تن مواد منفجره از این گروهک‌ها کشف شده است.
وی خاطرنشان کرده، همچنین در پنج سال اخیر حدود 600 قبضه سلاح جنگی و مهمات غیرمجاز و بیش از 90 هزار فشنگ جنگی از باندهای قاچاق سلاح و مهمات و تیم‌های تروریستی کشف شده است.
وی گفته، در مبارزه با اشرار و قاچاقچیان عمده و کلان مواد مخدر، با توجه به همسایگی این استان با دو کشور بحران خیز پاکستان و افغانستان و ورود مقادیر هنگفتی مواد مخدر به این استان، اداره کل اطلاعات تلاش های کم نظیری در مبارزه با قاچاق مواد مخدر به استان و کشور داشته است. 
وی اضافه کرده، براساس اعلام اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل (UNODC) حدود 92 درصد تریاک جهان در افغانستان تولید می شود و استان سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مهمترین گذرگاه مواد مخدر است به طوری که حسب بررسی‌ها، حدود 65 درصد مواد مخدر وارده به کشور از این استان می‌گذرد. 
مدیر کل اطلاعات استان تصریح کرده، مساله دیگر، طولانی بودن مرزهای سیستان و بلوچستان است به طوری که این استان با بیش از 1550 کیلومتر مرز مشترک با دو کشور افغانستان و پاکستان و دریای عمان، قریب 17 درصد مرزهای مشترک کشور را تشکیل می دهد.
وی اظهار داشته، اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان در سال 1396موفق به کشف بیش از 36 تن مواد مخدر شده و ضربات سختی بر قاچاقچیان مواد مخدر وارد کرده است.
وی گفته، همچنین آزادسازی بالغ بر 30 گروگان در پنج سال اخیر از چنگال باندهای آدم ربایی، شرارت و گروهک‌های تروریستی به منظور ایجاد احساس آرامش نسبی در بین مردم و رضایت‌مندی و خرسندی شهروندان از اقدامات برجسته این اداره کل بوده است.
مدیر کل اطلاعات استان تصریح کرده، صیانت از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران و مقابله با آلودگی و جاسوسی بیگانگان در قالب هیئت‌ها و شرکت‌های اقتصادی نیز در همین راستا بوده است. 
وی گفته، اداره کل اطلاعات استان توانسته است با توجیه و آگاه‌سازی حدود 6 هزار نفر از مدیران، نخبگان، دانشجویان، نظامیان، کارکنان دستگاه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استان طی پنج سال اخیر، گام مهمی در راستای اجرای برنامه‌های صیانتی بردارد.
وی با بیان اینکه یکی از عرصه های تهاجمی دشمن، «فعال سازی گسل های قومی-مذهبی» در استان بوده،  خاطرنشان کرده، تلاش در راستای گسترش گفتمان تقریب در استان و مقابله با اقدامات تفرقه افکنانه و مخل وحدت به وسیله ارتباط با نخبگان استان و برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با سران طوایف، متنفذین، شاخصین قومی مذهبی، مدیران، نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاهی در سراسر استان، برکات ارزشمندی را بهمراه داشته است.
به گفته وی، بر اساس منویات مؤکد مقام معظم رهبری(حفظه ا...) در خصوص صیانت از حوزه های اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی، اداره کل اطلاعات استان، اقدام به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در استان و نیز برگزاری همایش استانی اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت نخبگان فکری و فعالان اقتصادی در راستای تبیین ضرورت اجرای فرامین مقام معظم رهبری در چند سال اخیر داشته است.
وی اظهار داشته، همچنین در خصوص مبارزه با تهدیدات و مخاطرات اقتصادی، در پنج سال اخیر ضربات متعددی به باندهای قاچاق سوخت، کالا، دام و مشروبات الکلی وارد شده و ده‌ها مورد کشف، خنثی‌سازی و مقابله اطلاعاتی با مفاسد اقتصادی شامل برخورد با عوامل و عناصر مخل امنیت اقتصادی مانند باندهای جعل اسناد و مدارک، اختلاس، ارتشاء، رانت، جاعلین عنوان، صورت گرفته است. 
وی تصریح کرده، اداره کل اطلاعات استان تمام عزم خود را معطوف به کمک در مقوله ی جذب سرمایه گذاری و فراهم کردن امنیت سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در بخش های تولیدی و صنعتی کرده است.
مدیرکل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه سربازان گمنام امام زمان (عج) یکی از ارکان اصلی صحنه امنیت عینی، ذهنی و آرامش استان هستند، گفته، مجموعه وزارت اطلاعات براساس اعتقاد راسخی که به نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران دارند، همواره خود را پاسخگویی مردم می دانند. 
وی تأکید کرده، مجموعه ی خدمات سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان با هدف پاسداری از حقوق مردم، تأمین آرامش و امنیت پایدار شهروندان و نیز صیانت از بدنه ی جامعه بوده است و در این مسیر مقدس از یکایک شهروندان استان از هر قشر،گروه، مذهب و عقیده ای می خواهیم که مانند گذشته فرزندان خدوم خود را در عرصه ی تأمین امنیت و مبارزه با معاندین، معارضین و دشمنان این سرزمین یاری دهند و ستاد خبری اداره کل اطلاعات استان (113) پذیرای این همکاری و همراهی خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها