ولایتی: نتانیاهو بی‌مقدارترین دشمن امت اسلام و خط مقاومت است/ ایران در برجام نخواهد ماند اگر آمریکا از آن عقبنشینی کند

ولایتی: نتانیاهو بی‌مقدارترین دشمن امت اسلام و خط مقاومت است/ ایران در برجام نخواهد ماند اگر آمریکا از آن عقبنشینی کند
سه شنبه 11 ارديبهشت 1397 - 20:22

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در واکنش به اظهارات شب گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توان هسته ای ایران گفت: در بین دشمنان امت اسلامی و مقاومت، بی مقدارترین آن ها رییس رژیم صهیونیستی است.

العالم - ایران / سیاسی

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل عصر سه شنبه پس از دیدار با خالد عطیه نماینده عشایر کردنشین کشور سوریه در جمع خبرنگاران در واکنش به سخنان شب گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار داشت: در میان دشمنان امت اسلامی و خط مقاومت، بی‌مقدار ترین آن ها نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: او یک بار دیگر در سازمان ملل متحد نقشه ای بر روی کاغذ کشید و نمایشی را‌ اجرا کرد که حتی مورد تمسخر دوستان غربی اش قرار گرفت؛ علت بیان چنین سخنانی، ناامیدی صهیونیست ها از حکومت در منطقه است.

ولایتی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی هنگامی که پیروزی های جمهوری اسلامی ایران و متحدینش را در منطقه می‌بیند و عوامل آن ها در منطقه مانند داعش و النصره شکست می‌خورند و مهم ترین بخش سوریه در اطراف دمشق آزاد شد که آن ها به آن دل بسته بودند به این کلمات سخیف متوسل می‌شوند.

وی افزود: در واقع علت بیان این کلمات، ناامیدی رژیم صهیونیستی از ادامه حیات خود است. آن هایی که حامیان رژیم صهیونیستی در منطقه هستند به خاطر ابتذال این کلمات ، هر کدام از این کلمات تبری جسته اند.
مشاور بین الملل رهبر انقلاب با اشاره به موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص خروج احتمالی آمریکا از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون هیچ نقصی به برجام پایبند خواهد بود، اما در صورتی که آمریکایی ها از آن عقب نشینی کنند، جمهوری اسلامی ایران در برجام نخواهد ماند. 

وی افزود: اگر بخواهند مطلبی از برجام کم کنند و یا نکته ای به آن اضافه کنند، مورد قبول ما نخواهد بود، ما گزینه های مختلفی داریم که قطعا خروج از برجام نیز یکی از آنهاست، این در شرایطی اتفاق می افتد که آمریکایی ها بخواهند از تعهدشان عقب نشینی کنند و یا اروپایی هایی که با آمریکایی ها تقسیم نقش کرده‌اند، بخواهند تعهدات جدیدی بر آن اضافه کنند. 
 

پربیننده ترین خبرها