تکرار اتهامات بی اساس الجبیر علیه ایران به بهانه ماجرای مراکش

چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 09:00

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی با بیان ادعای دخالت ایران در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه حمایت ایران از جبهه پولیساریو در مراکش دوباره اتهامات بی اساس خود علیه کشورمان را تکرار کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

بنابر گزارش الجزیره، عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با تکرار اتهامات خود علیه ایران گفته، «آنچه که ایران از طریق حزب الله لبنان در مراکش و آموزش نیرو‌های جبهه پولیساریو انجام می‌دهد نمونه خوبی از مداخله در امور داخلی کشور‌های دیگر است.»

وزیر خارجه عربستان ادعا کرده، «ایران با مداخله در امور داخلی دیگران، در حال بی ثبات کردن و ناامن کردن کشور‌های عربی و اسلامی است.»

ادعاهای وزیر خارجه عربستان سعودی در حالی است که «محمد حداد» سخنگوی جبهه پولیساریو ادعاهای مغرب را در این باره کذب محض خوانده و از مقام های رباط (پایتخت مغرب) خواسته اسناد همکاری ایران با این جبهه را ارائه کنند.

از سوی دیگر جنبش حزب الله لبنان در بیانیه ای ادعاها و اتهامات وزیر امور خارجه مراکش را مبنی بر حمایت این جنبش از جبهه پولیساریا و آموزش عناصر آن به طور کلی تکذیب و خاطرنشان کرده، تاسف بار است که مراکش به علت فشارهای آمریکا ، اسرائیل و عربستان به چنین اتهاماتی متوسل می شود.

دولت مغرب روز سه شنبه (11 اردیبهشت ماه 1397) ایران را متهم کرد که با کمک حزب الله از جبهه پولیساریو حمایت کرده است. به دنبال این ادعا مغرب روابط دیپلماتیک خود را با تهران قطع کرد. این کشور همچنین اعلام کرده سفارتش در تهران را تعطیل خواهد کرد. مراکش سفیر ایران را هم اخراج کرده است. 

جبهه پولیساریو نیز دیروز (سه شنبه) در پی تصمیم مغرب برای قطع رابطه با ایران با ادعای کمک تهران به نیروهای این جبهه، این اتهام را ساختگی و دروغ خواند و اعلام کرده این جبهه با ایران همکاری ندارد.

جبهه پولیساریو سازمان سیاسی نظامی در صحرای غربی است. صحرای غربی منطقه‌ای است در شمال غرب آفریقا و جنوب کشور مغرب که جبهه آزادی ‌بخش پولیساریو و پادشاهی مغرب بر سر کنترل آن مناقشه دارند. 

پربیننده ترین خبرها