بلومبرگ: به رغم تهدیدهای آمریکا، صادرات نفت ایران رکورد زد

بلومبرگ: به رغم تهدیدهای آمریکا، صادرات نفت ایران رکورد زد
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 12:54

میزان صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه ‌آوریل به رغم تهدیدهای آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید رکورد زد و به 2.87 میلیون بشکه در روز رسید.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

بنابر گزارش بلومبرگ، میزان نفت خام ایران به رغم تهدیدهای آمریکا برای تحریم در ماه آوریل، رکورد زد و  بیشترین میزان صادرات را تجربه کرده است.

میزان صادرات نفت خام ایران در ماه آوریل 2.61 میلیون بشکه در روز بوده، این در حالی است که میزان صادرات در ماه اکتبر 2016 رقم 2.44 میلیون بشکه در روز بود.

بلومبرگ می‌نویسد، میزان صادرات نفت خام ایران از ژانویه 2016 تا کنون دو برابر شده است و تنها هند و چین روزانه 1.4 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل از ایران نفت خریداری کرده اند. البته برخی معامله‌گران نفتی هنوز درباره عقد قرارداد با ایران مردد هستند.

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند. او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داده تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت‌ماه 1397) برای آنچه که آن را «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام نامیده، اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، صادرات نفت خام و میعانات ایران در ماه آوریل در مجموع 2.87 میلیون بشکه در روز بوده که رکوردی کم سابقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها