رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره خروج از «برجام» هشدار داد

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ درباره خروج از «برجام» هشدار داد
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 15:52

رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های آلمان از حفظ توافق هسته ای با ایران به منظور صلح در منطقه حمایت کرد.

العالم- اروپا

«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در واکنش به نمایش تبلیغاتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار حفظ توافق هسته‌ای با ایران شد.

ایشینگر در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت که نتانیاهو حرف جدیدی نزد و همه تصور می‌کنند که ایران تمام حقیقت را نمی‌گوید. این مقام آلمانی در عین حال هشدار داد: «اگر توافق هسته‌ای با ایران پایان یابد در این صورت خطر بروز جنگ در خاورمیانه و و شرق نزدیک افزایش می‌یابد».

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم در این مورد به روزنامه آلمانی «بیلد» گفت: «دولت فدرال در مرحله نخست به آژانس بین‌الملل انرژی اتمی توجه دارد و اسرائیل باید هر چه سریعتر به آژانس اجازه دسترسی به اطلاعات خود را بدهد». به این ترتیب آژانس می‌تواند روشن کند که آیا شواهدی در زمینه تخلف ایران وجود دارد یا خیر.

وزیر خارجه آلمان گفت که امنیت اسرائیل در محور سیاسیت آلمان قرار دارد به همین دلیل دولت کشورش اطلاعاتی که اسرائیلی‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد و افزود: «هم اکنون به این دلیل که می‌توانیم جلوی دسترسی ایران به تسلیحات هسته‌ای را بیگریم باید به ساختار کنترلی بر اساس توافق وین پایبند باشیم و آن را حفظ کنیم.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه پس از ساعت‌ها جنجال‌آفرینی رسانه‌ای، در نهایت اسنادی را منتشر کرد که می‌گفت نشان می‌دهد «ایران دروغ گفته است.» این در حالی است که پس از انتشار این اسناد مشخص شد اطلاعات موجود در آن‌ها مربوط به پیش از برجام و همان مواردی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پرونده مختومه‌شده «ابعاد احتمالی نظامی» مورد بررسی قرار داده بود.

اظهارات نتانیاهو غیر از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با استقبالی از جانب کشورهای اروپایی مواجه نشد.

پربیننده ترین خبرها