سودان: ادامه مشارکت در جنگ یمن را بررسی می کنیم

سودان: ادامه مشارکت در جنگ یمن را بررسی می کنیم
چهارشنبه 12 ارديبهشت 1397 - 21:15

وزیر دفاع سودان گفت: ابعاد مثبت و منفی ادامه حضور ارتش سودان در یمن را ارزیابی و بررسی می کنیم.

العالم - یمن 

سرلشکر ستاد علی محمد سالم وزیر دفاع سودان روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش ابعاد مثبت و منفی شرکت نظامیان سودانی در جنگ جاری در یمن را بررسی و ارزیابی می کند.

سرلشکر علی محمد سالم این اظهارات را در حاشیه ارائه گزارشی در پارلمان سودان ایراد کرد و گفت: « ما این روزها در حال بررسی ابعاد و زوایای مختلف حضور ارتش سودان در یمن هستیم و این که این حضور و شرکت تاکنون چه نتایجی به همراه داشته است و پس از آن درباره تصمیم و اقدام بعدی اقدام خواهیم کرد.

وی افزود در نهایت تصمیم خواهیم گرفت که چه چیزی به سود کشور و امنیت و ثبات سودان است و در همین حال به تعهدات منطقه ای و بین المللی پایبند خواهیم بود.

وزیر دفاع سودان تاکید کرد نتیجه این بررسی و ارزیابی به زودی اعلام می شود.

گفتنی است؛ روز دوشنبه (10 اردیبهشت) روزنامه "أخبار اليوم السودانية" نوشت که بیانیه این فراکسیون که به نام رییس آن ابو القاسم برطم بود، حکومت سودان را مسئول هر نوع غرامت مادی و بهای معنوی نسبت به "خانواده های کشته ها و مجروحین" سودانی در این جنگ دانست.

این بیانیه افزود که از ابتدا شرکت نیروهای مسلح و نیروهای حمایت سریع در عملیات جنگی در یمن بوده که نتیجه آن فقط تلفات در میان نیروهای مزبور بوده است.

بیانیه تصریح نمود که صدها سودانی در این جنگ که کشور هیچ نفعی در آن ندارد کشته شدند و شرکت در آن، مغایر با قانون اساسی سودان است که به همین دلیل پشتوانه مردمی و قانونی ندارد.   

این بیانیه خواستار اتخاذ مواضع سیاسی برای حمایت از صلح در یمن بدون طرفداری از یک طرف ضد طرف دیگر، احترام به اراده و حاکمیت کشور و عدم دخالت در امور داخلی آن و برقراری روابط بسیار خوب خارجی برای تحقق منافع مردم سودان با تمام کشورهای منطقه شد.

پربیننده ترین خبرها