تاکید نخست‌وزیر ژاپن بر حمایت از «برجام» در دیدار با نتانیاهو

تاکید نخست‌وزیر ژاپن بر حمایت از «برجام» در دیدار با نتانیاهو
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 14:57

نخست‌وزیر ژاپن در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر حمایت توکیو از برجام تاکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن که برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان به فلسطین اشغالی سفر کرده، گفت توکیو از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند.

آبه در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد ژاپن هنوز از توافق هسته‌ای ایران که قدرت اتمی این کشور را محدود کرده، حمایت می‌کند.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» نتانیاهو به آبه گفت آرشیوی که سه روز پیش درباره برنامه هسته‌ای ایران رونمایی کرد، نشان می‌دهد ایران تمام طرح‌هایش درخصوص ابعاد تسلیحاتی را حفظ کرده است زیرا اگر کسی خواستار سلاح اتمی نباشد، طرح برای آن آماده و مخفی نمی‌کند.

وی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه ایران، تاکید کرد که برجام یک توافق بد بر پایه دروغ‌ها و فریب‌کاری‌های ایران است.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه در شوی تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح‌های فشرده‌ای را نشان داده و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد. (جزئیات بیشتر)

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد. 

پربیننده ترین خبرها