حضور گسترده زنان در انتخابات پارلمانی لبنان

حضور گسترده زنان در انتخابات پارلمانی لبنان
پنج‌شنبه 13 ارديبهشت 1397 - 18:58

انتخابات پارلمانی لبنان که روز یکشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد، شاهد افزایش تعداد نامزدهای زن در آن است که در گذشته فقط 3 درصد بود اما اینبار از 917 نامزد، 111نفر زن هستند.   

العالم - لبنان

ویژگی دیگر این انتخابات آن است هشتاد درصد این زنان به احزاب سیاسی وابسته نیستند و 20 درصد از اعضای فهرست های احزاب و جریان های معروفند.

برای اولین بار نیز فعالان زن جامعه مدنی و خبرنگاران زن در انتخابات شرکت دارند و به خاطر قوانین جدید از شانس زیادی برای پیروزی برخوردارند.

 "سیندرلا مرهج" نامزد مارونی در حوزه "بعلبک" گفت: "ما در زمینه متقاعد نمودن زن به انجام این اقدام جسورانه برای رقابت در جامعه که عمدتا در حیات سیاسی اش مردسالار می باشد، موفق شدیم".

لبنان در زمینه نسبت مشارکت زنان در پارلمان در رتبه 184 جهانی و 15 عربی قرار دارد که بر اساس آمار سازمان ملل متحد زنان، 52 درصد کل تعداد رای دهندگان را در لبنان تشکیل می دهند اما شمار نمایندگان زن این کشور در پارلمان 3 درصد می باشد که از کمترین سطح در جهان بوده و عمدتا به طور میراث سیاسی می باشد.   

محمد خواجه نامزد جنبش امل گفت که باید مشارکت زنان لبنانی در پارلمان افزایش یابد چون که جامعه متشکل از مردان و زنان است و زنان 51 درصد جامعه این کشور هستند پس حق نمایندگی گسترده در پارلمان را دارا می باشند.

206

پربیننده ترین خبرها