توهین سفیر آمریکا به دولت قانونی یمن

توهین سفیر آمریکا به دولت قانونی یمن
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 11:35

سفیر آمریکا در یمن به جنبش انصارالله که بخشی از مردم یمن و دولت قانونی این کشور هستند، توهین و در ادامه بر همکاری این کشور با عربستان برای مقابله با ایران تأکید کرد.

العالم- آمریکا 

«متیو تولر» سفیر آمریکا در یمن برای اولین بار با روزنامه مصری «الیوم‌السابع» مصاحبه کرد و به سوالاتی درباره آخرین تحولات یمن پاسخ داد.

تولر هیچ اشاره‌ای به کشته شدن هزاران یمنی از جمله زن و کودک در بمباران ائتلاف متجاوز به یمن، به فرماندهی ریاض نکرد و در عوض امنیت عربستان را از اولویت‌های آمریکا خواند، به همکاری با ریاض برای مقابله با ایران اذعان و در ادامه به انصارالله توهین کرد.

 بخشی از این مصاحبه به شرح زیر است:

الیوم‌السابع: «بمباران به زرادخانه‌های سلاحی که حوثی‌ها کنترل آن را به دست گرفته‌اند، بیشتر از 2 سال است که ادامه دارد و حوثی‌ها همچنان می‌جنگند، نظر شما چیست؟

 سفیر آمریکا: حکومت حوثی‌ها بر مناطقی که کنترل آن را در دست گرفته‌اند «حکومتی وحشیانه» است و روزانه شاهد نقض حقوق مدنی و انسانی هستیم اما علیرغم این موضوع، بدون گفت‌وگوی نامحدود نمی‌توان هیچ پیشرفتی به سمت تسویه سیاسی داشت.تمام یمنی‌های راغب به روند سیاسی باید به سمت گفت‌وگو گام بردارند و حوثی‌ها نیز باید با حسن نیت برای ایجاد نظام سیاسی مذاکره کنند به نحوی که به حقوق تمام یمنی‌ها بر اساس قانون اساسی احترام گذاشته شود.

الیوم‌السابع: تاثیر مداخلات ایرانی بر کل منطقه و به صورت ویژه بر یمن چیست؟

سفیر آمریکا: ما همچنان با نگرانی بسیار اقدامات اخیر حوثی‌ها در هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان سعودی –به تعبیر وی-  را دنبال می‌کنیم، این اقدامات که با کمک ایران انجام می‌شود فقط جنگ یمن را طولانی‌تر می‌کند؛ هیچ دلیل مشروعی برای تسلیح مخالفان دولتی که از به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی برخوردار است (در اشاره به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی)، وجود ندارد.

الیوم‌السابع: در اولویت‌های سفر محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان به مصر «پرونده یمن» قرار داشت، نظر شما در باره این سفر چیست؟

سفیر آمریکا: درباره سفر وی به مصر نمی‌توانم حرفی بزنم اما سفر بن سلمان به آمریکا بسیارموفقیت‌آمیز بود؛ امنیت عربستان برای آمریکا اولویت دارد ، ما با یکدیگر برای تقویت همکاری‌مان در مقابله با نفوذ ایران و شکست تروریست‌ها در سوریه، یمن و نیز قطع کمک‌های مالی به تروریست‌ها و افراط‌گرایان در تمام منطقه تلاش می‌کنیم.

 الیوم‌السابع: موضع شمانسبت به نقش فرماندهی عربستان در جنگ یمن چیست؟

سفیر آمریکا: آمریکا به بحران انسانی در یمن توجه بسیاری دارد و ما از ابتدا به حمایت از امنیت عربستان متعهد بوده‌ایم و مهم این است که به تعهد خود نسبت به شرکایمان در ریاض پایبند باشیم.

اقدام نظامی علیه یمن از  سال 2014 به فرماندهی عربستان و همراهی چند کشور دیگر آغاز شد و هنوز ادامه دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها