«محمد علوش» از گروه تروریستی «جیش الاسلام» استعفا کرد

«محمد علوش» از گروه تروریستی «جیش الاسلام» استعفا کرد
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 12:42

محمد علوش در یک اقدام ناگهانی و غیر منتظره اعلام کرد که از جیش الاسلام استعفا کرده است و توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

العالم _ سوریه

«محمد علوش» رئیس دفتر سیاسی گروه تروریستی جیش الاسلام از ادامه فعالیت در این گروه کناره‌گیری کرد.

علوش بدون اینکه توضیحی در خصوص علت استعفای خود اعلام کند، از هیئت سیاسی جیش الاسلام استعفا کرد.

دفتر سیاسی جیش الاسلام در توئیتر با انتشار بیانیه ای به نقل از علوش اعلام کرد: «از زمان تأسیس گروه [جیش] الاسلام تا کنون در خدمت شما بودم و در خدمت انقلاب و برادرانم در جیش الاسلام فعالیت کردم».

وی در ادامه مدعی شد که هدفش از تلاش در جیش الاسلام این بود که «انقلاب» سوریه را برجسته کند و پس از شرکت در میادین مختلف، «استعفای خود را اعلام می‌کنم».

علوش در ادامه ادعا کرد که به این نتیجه رسیده است که باید فضا را در اختیار گروههای جوان قرار دهد تا این فعالیتها را انجام دهد.

این تروریست از آغاز سال 2017 هیئت موسوم به «نیروهای انقلاب و معارضان سوریه» را در برخی از دورهای مذاکرات آستانه رهبری می‌کرد.

وی همچنین در توافقاتی که در قاهره نیز صورت گرفت حضور داشت و چندی پیش نیز عناصر ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» را خائن قلمداد کرده بود.

وبگاه معارض عنب گزارش داد که جیش الاسلام توسط عربستان حمایت مالی و نظامی می‌شود ولی طرفین این مسئله را رسما اعلام نمی‌کنند.

عناصر جیش الاسلام در مناطق مختلفی از سوریه حضور دارند و چندی پیش از غوطه شرقی و قلمون شرقی به ریف شمالی استان حلب منتقل شدند.

علوش پیشتر نیز عضو هیئت موسوم به هیئت عالی مذاکره کنندگان معارض بود ولی در اردیبهشت ماه سال 1395 در اعتراض به اینکه در مذاکرات ژنو به بن بست رسیده اند، از این هیئت استعفا کرد.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها