دانشجویان فرانسه در اعتراض به طرح اصلاح آموزشی ماکرون تظاهرات کردند

دانشجویان فرانسه در اعتراض به طرح اصلاح آموزشی ماکرون تظاهرات کردند
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 15:36

دانشجویان فرانسوی در اعتراض به اقدامات اصلاحی موردنظر رئیس‌جمهور این کشور در بخش آموزش به خیابان‌ها آمدند.

العالم _ اروپا

دانشجویان فرانسوی علیه سیاست‌های آموزشی «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزار اسپوتنیک، دانشجویان در مخالفت با محلی‌ و محدود کردن خدمات آموزشی به خیابان‌ها آمدند و به این ترتیب مانند کارکنان بخش خدمات ریلی اعتراض خود را به اصلاحات موردنظر ماکرون اعلام کردند.

دانشگاه «اکول نرمال سوپریور» در پاریس به دنبال تجمع و اقدامات اعتراضی دانشجویان تعطیل شد. بر طبق برنامه ماکرون که وی هدف از آن را رقابت پذیری هر چه بیشتر (میان دانشجویان) اعلام کرده است، انتخاب دانشجویان با حساسیت بیشتری صورت می‌گیرد و این در حالی است که هم‌اکنون هر دانش‌آموزی که از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود می‌تواند به دانشگاه برود.

تظاهرات‌کنندگان معتقدند که امکان آموزش عالی باید برای همه فراهم باشد و اقدامی مشابه آنچه دولت ماکرون پیگیر اجرای آن است را خلاف سنت عادلانه برای امکان آموزش عالی برای همه اعلام کرده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با کارکنان شبکه ریلی این کشور که آنها هم در اعتراض به برنامه‌های دولت اعتصاب کرده بودند،اعلام همبستگی کردند.

 در ادامه ناآرامی‌ها در فرانسه، 30 هزار تن در تظاهرات روز کارگر در پاریس شرکت کردند. این تظاهرات پس از اینکه حدود هزار و 200 نفر از کسانی که صورت خود را پوشانده بودند به تظاهرات‌کنندگان پیوستند به خشونت گرایید. به دنبال درگیری‌های پس از آن بیش از 280 نفر دستگیر شدند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها