عضو مجلس شورای اسلامی

ایران سوریه را تنها نخواهد گذاشت

ایران سوریه را تنها نخواهد گذاشت
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 11:45

العالم، تهران - عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد كه سوريه در صورت تجاوز نظامي عليه اين كشور تنها نخواهد ماند و ايران با تمام قدرت در كنار آن خواهد ايستاد.

"اسماعيل كوثري" روز دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: سوريه در صورت تجاوز غرب و همپيمانانش، تنها نخواهد ماند و همگان بايد بدانند كه ايران سوريه را تنها رها نخواهد كرد و از این کشور در برابر دشمنان حمایت خواهد کرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: رژيم صهيونيستي و حاميانش خواهان اجرای اصلاحات در سوريه نيستند بلکه آن‌ها پس از شکستی که از حزب الله و مقاومت فلسطین متحمل شدند و پس از آنکه نیروهای آمریکایی بر اثر مقاومت و پایداری مردم عراق مجبور شدند از این کشور خارج شوند اکنون  مي خواهند قدرتي را كه محور مقاومت از آن برخوردار است درهم بشكنند.

وي تصريح كرد: آغاز بيداري اسلامي و انقلاب ها در كشورهاي عربي خاورميانه و شمال آفريقا استكبار جهاني و رژيم صهيونيستي را مرعوب كرد. این انقلاب ها رژيم هايي را سرنگون كرد كه قدرت هاي بزرگ 40 سال از آنها حمايت مي كردند و پايگاه هايي براي محافظت از منافع غربي ها و رژيم صهيونيستي شده بودند.

كوثري با محكوم كردن دخالت خارجي در امور داخلي سوريه گفت: دخالت های خارجی در سوریه مانع اجراي اصلاحاتي شد كه بشار اسد رئیس جمهور سوریه خود به منظور برآورده کردن خواسته‌های مردم اجرای آن را مطرح کرد.

وی گفت بیگانگان با حمایت از گروه‌های مسلح برای تحت فشار قرار دادن نظام حاکم  سوریه تلاش می‌کنند، اما مردم و ارتش سوریه در برابر این توطئه‌ها ایستاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به انفجار اخير در ساختمان امنيت ملي سوريه در شهر دمشق نیز گفت: اين امر باعث شد كه ارتش سوريه حركت جديدي را براي مقابله با تروريست ها و پاكسازي مناطق پايتخت و شهرهاي ديگر آغاز كند و اين تلاش ها اكنون در شهر حلب ادامه دارد.

MKH-29-21:11

 



پربیننده ترین خبرها