زاخاروا تشریح کرد: سه دروغ لندن در "قضیه اسکریپال"

زاخاروا تشریح کرد: سه دروغ لندن در
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 19:43

ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه، گفته که بریتانیا در قضیه مسمومیت سرگئی اسکریپال، سرهنگ سابق سازمان مرکزی اطلاعات ارتش روسیه، به فریب و دروغ متوسل شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، زاخاروا در صفحه  خود  در فیسبوک نوشته، "دروغ اول دولت "ترزا می" این بود که کارشناسان بریتانیایی کشور تهیه کننده ماده شیمیایی گویا مسموم کننده اسکریپال و دخترش را معلوم کرده اند چون خود رئیس لابراتوار پورتون داون از طرف کارشناسان بریتانیایی این ادعا را رسما رد کرد".
زاخاروا دروغ دوم را با استناد به این موضع لندن که گویا "روسیه در رابطه با رفتار بد کشور ما در طول تاریخ دارای انگیزه برای مسموم کردن اسکریپال و دخترش بوده است" عنوان کرد. سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه این ادعا را رد کرده و از جمله چند انگیزه واضح لندن برای چنین دسیسه ای را که به نفع لندن است، ذکر کرده است.
دروغ سوم لندن توسط میلوش زمان، رئیس جمهور چک افشا شده است. وی به تازگی اعتراف کرده که ماده فلج کننده اعصاب А234 در کشور وی ساخته و نگهداری شده است. پیشتر بریتانیا اعلام کرده بود که این ماده سمی دارای خاستگاه روسی است اما روسیه ادعا می کرد که هیچگاه این ماده شیمیایی را در اختیار نداشته است.
سرگئی اسکریپال، مامور سابق سازمان اطلاعات ارتش روسیه و جاسوس بریتانیا و یولیا، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها