از رهبران جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین:

عربستان به جای همدستی با صهیونیست ها یک‌بار مانند ایران از فلسطین حمایت کند

عربستان به جای همدستی با صهیونیست ها یک‌بار مانند ایران از فلسطین حمایت کند
جمعه 14 ارديبهشت 1397 - 22:36

طلال ابوظریفه گفت: رژیم صهیونیستی از روز جمعه گذشته وارد مرحله ای از دستپاچگی و سراسیمگی شده است به خصوص زمانی که جوانان فلسطینی دیوار حایل مرزی را کنار زدند و برچیدند.

العالم - فلسطین اشغالی

«طلال ابوظریفه» عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین که در ششمین جمعه راهپیمایی بازگشت در حمایت از کارگران در نوار غزه شرکت کرده بود در گفتگو با شبکه العالم افزود: رژیم صهیونیستی به طور وحشیانه مردم را هدف قرار می دهد تا از گسترش و حضور حماسی و پرشور آنان در روزهای 14 و 15 ماه می که قرار است آمریکا سفارتش در تل آویو را به قدس منتقل کند جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: بیش از یک میلیون فلسطینی در این دو روز برای عبور از مرزها و اجرای تعهدات خود در خصوص حق بازگشت به طور شخصی بسیج خواهند شد.

این رهبر فلسطینی تاکید کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس تازگی ندارد و تجاوز آشکاری از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه حقوق فلسطینیان است.

ابوظریفه رژیم صهیونیستی و آمریکا را خطاب قرار داد و گفت: شما باب تنش و درگیری را بازکردید ولی هرگز نخواهید توانست آن را کنترل کنید و ببندید تا زمانی که ملت فلسطین حق بازگشت و سرنوشت خود را ترسیم نکند و کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس تشکیل شود، از پای نخواهد نشست.

وی از سازشکاری و همکاری برخی کشورهای عربی با صهیونیست ها و اعطای وعده های بی اساس به  فلسطینیان مبنی بر بهبود شرایط معیشتی و زندگی آنان در غزه اشاره کرد و گفت: تلاش های توطئه آمیز عربی هنوز متوقف نشده است و متاسفانه برخی با اعطای وعده های بی اساس مبنی بر بهبود اوضاع معیشتی و لغو محاصره غزه در صدد جلوگیری از برپایی راهپیمایی بازگشت هستند ولی جنبش فلسطین و تحرک فلسطینیان با هدف برچیدن بساط صهیونیسم به منظور بهبود اوضاع صورت می گیرد زیر اگر اشغالگران نبودند محاصره ای نیز وجود نمی داشت.

این مقام فلسطینی از کشورهای عربی درخواست کرد میانجی نباشند بلکه مانند ایران و محور مقاومت از فلسطین و آرمان فلسطین حمایت کنند.

ابوظریفه از تلاش برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به خصوص از اظهارات اخیر ولیعهد سعودی علیه فلسطین به شدت انتقاد و تاکید کرد: سعودی ها با این سیاست فلسطینیان را ترک و رها کردند و اگر ایران، سوریه و جنبش حزب الله نیز نباشند فلسطینیان به تنهایی با دشمن و صهیونیست ها مقابله خواهند کرد.

گفتنی است؛ «محمد بن سلمان» ولیعد سعودی در جریان سفر اخیرش به آمریکا به رهبران فلسطینی توصیه کرده که یا با اسراییل بر سر میز مذاکره نشسته و اختلافات خود را حل کنند یا " خفه شوند و شکایت نکنند."

محمد بن سلمان این اظهارات را در جلسه‌ای در نیویورک و در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی بیان کرده است.

پربیننده ترین خبرها