تنش‌ها در جزیره استراتژیک یمن بالا گرفت/ امارات: برخی‌ها جزیره سقطری یمن را دیر کشف کردند!

تنش‌ها در جزیره استراتژیک یمن بالا گرفت/ امارات: برخی‌ها جزیره سقطری یمن را دیر کشف کردند!
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 11:28

همزمان با تشدید تنش‌ها بین عربستان سعودی، امارات و دولت مستعفی یمن بر سر جزیره استراتژیک «سقطری»، یک مقام اماراتی تأکید کرد که برخی‌ها جزیره سقطری را دیر کشف کردند.

العالم - یمن

 «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در واکنش به تشدید تنش بین دولت مستعفی یمن، عربستان سعودی و امارات نوشت : «برخی‌ها با هدف خدشه‌دار کردن ائتلاف عربی و امارات، جزیره سقطری را دیر کشف کردند.»

قرقاش همچنین در صفحه توییتر خود نوشت که «ما پیوندهای تاریخی و خویشاوندی با سقطری و اهالی آن داریم و در زمان سختی و درد و رنج یمنی‌های (ساکن این جزیره) که مسبب آن حوثی‌ها هستند، از اهالی آن و وضع معیشتی و آموزش آنها حمایت می‌کنیم.»

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کمیته نظامی عربستان سعودی برای حل و فصل اختلافات پیش آمده بین امارات و دولت مستعفی یمن وارد جزیره سقطری شده است و این در حالی است که منابع عربی از اعزام پنجمین هواپیمای نظامی امارات با چندین خودروی نظامی به این جزیره خبر دادند.

یک مقام مسئول در دولت مستعفی یمن روز جمعه (دیروز) به شبکه الجزیره قطر گفت نیروهای اماراتی به هنگام حضور نیروهای دولت مستعفی یمن، فرودگاه و بندر سقطری را اشغال کردند.

کاربران فضای مجازی روز پنج‌شنبه نیز اعلام کردند نظامیان اماراتی فرودگاه جزیره زیبای سقطری را اشغال کرده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی را از آنجا اخراج کرده‌اند.

اختلافات بین دولت مستعفی یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل  «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شده است.

پربیننده ترین خبرها