واکنش جالب نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا به شوی نتانیاهو علیه ایران

واکنش جالب نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا به شوی نتانیاهو علیه ایران
شنبه 15 ارديبهشت 1397 - 14:15

جیل استاین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا در واکنش به شوی تبلیغاتی بنیامین نتانیاهو علیه برجام و برنامه هسته ای صلح آمیز ایران، در صفحه توئیتر خود نوشته که رژیم صهیونیستی برنامه مخفیانه تسلیحات هسته ای دارد.

العالم ـ آمریکا

این پزشک و فعال اجتماعی که به عنوان نامزد «حزب سبز» (Green Party) در انتخابات سال 2016 آمریکا شرکت داشت با رد اتهامات هسته ای اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران، به مسائلی اشاره کرده که این رژیم مخفیانه برنامه تسلیحات هسته ای خود را توسعه داده است. 
استاین همچنین اعلام کرده که ایران به تمام معاهدات پایبند است.

نتانیاهو شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت ماه 1397) در شوی تبلیغاتی جدید، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی اسناد، مدارک و لوح‌های فشرده‌ای را نشان داده و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته به سلاح اتمی برسد. 

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در واکنش به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد از سال 2009 تا کنون نشانه معتبری از اقدامات مربوط به برنامه هسته‌ای تسلیحاتی ایران وجود ندارد. 

این در حالی است که کمتر از 10 روز به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

جیل استاین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا همچنین 10 اردیبهشت در حساب توئیتری خود با اشاره به ادعاهای نتانیاهو در مورد اینکه ایران می خواهد دنیا را تصرف کند، با انتشار تصویر طعنه آمیزی نوشته بود: ببینید آنها (ایران) چقدر کشورشان را نزدیک پایگاه های نظامی ما قرار داده اند.
بنابر گزارش ایرنا، ادعاهای نتانیاهو که معتقد بود می‌تواند این‌بار به موج جدید فشارها علیه تهران بیانجامد، عملاً به ضد اهداف رژیم صهیونیستی منجر شده و این فرصت را برای تأکید همه طرف‌های برجام به تأیید پایبندی ایران به توافق هسته‌‌ای و لزوم ادامه اجرای آن فراهم کرده است. 
فرانسه، آلمان، انگلستان و حتی شماری از مقام‌های با نفوذ کنگره آمریکا و تحلیلگران رسانه‌های صهیونیستی نیز پس از پایان نمایش نتانیاهو معترف شدند که نتانیاهو هیچ اطلاعات نشانه نقض توافق توسط ایران ارائه نداده است. 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک سخنرانی تلویزیونی ادعا کرد، اسرائیل به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد ایران پس از امضای برجام برنامه هسته‌ای خود را ادامه داده است.

پربیننده ترین خبرها