سردبير روزنامه الثوره سوریه:

فرانسه در سوریه به دنبال سلطه بر منطقه است

فرانسه در سوریه به دنبال سلطه بر منطقه است
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 16:46

يك روزنامه نگار سوري موضع فرانسه در قبال سوريه را تلاشي براي احياي نقش از دست رفته اش در منطقه و وانمود کردن رهبريت غرب دانست.

"علي قاسم" روز دوشنبه در دمشق به شبكه خبري العالم، گفت:موضع فرانسه در قبال سوریه منافقانه ترين موضع است و این کشور نه تنها به تحريك بر ضد سوريه براي دستيابي به زياده خواهيهاي خود دست می زند ، بلكه خواستار ارائه مجدد پرونده سوريه به شوراي امنيت سازمان ملل شده است.

سردبير روزنامه الثوره سوریه، افزود: موضع فرانسه ناشي از سياستي خصمانه مبتني بر تلاش اين كشور براي بازيابي نقش هاي از دست رفته اش در منطقه است. فرانسوي ها به ارسال اسلحه براي شورشيان سوريه اعتراف و تلاش مي كنند خود را به عنوان رهبر جديد غرب معرفي كنند.

قاسم با تاکید بر اینکه تفاوتي بين موضع چپگرايان و راستگرايان فرانسه در خصوص سوريه نيست،  گفت: فرانسويها مي خواهند سناريوي ليبي را تكرار كنند، اما نمي دانند كه اين مسئله در سوريه غير ممكن است.

وي ادامه داد: غرب به تروریست ها آموزش نظامي می دهد و از آنها حمايت رسانه اي، مالي، تسليحاتي و پشتیبانی می کند و هر بار هم كه تروريستها شكست مي خورند صداي غربي ها در حمايت از آنها بلند مي شود.

سردبير روزنامه الثوره تاكيد كرد: امروز ملت سوريه به ارتش ملي خود در رويارويي با تروريستها اعتماد دارد و اكاذيب و هياهوي رسانه اي در بحران سوريه تلاشي براي روحيه دادن به تروریست ها است.

30-17:35

 



پربیننده ترین خبرها