دبير كل تشكل ملي دمكراتيك بحرين:

پادشاه بحرین تصمیم گیرنده نیست

پادشاه بحرین تصمیم گیرنده نیست
دوشنبه 9 مرداد 1391 - 18:09

العالم، لندن - دبير كل تشكل ملي دمكراتيك بحرين، گفت: از زمان ورود نيروهاي اشغالگر سعودي به بحرين، مسائل اين کشور بين المللي شده و تصميمات براي منامه در رياض و واشنگتن گرفته مي شود.

"فاضل عباس"روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: پادشاه بحرین در این کشور تصميم‌گیرنده نیست بلکه تصمیم‌گیرنده واقعی در این کشور آمریکاست.

وی گفت ولیعهد بحرين نیز هم اختيارات اجرايي ندارد. او تنها می تواند در چارچوب اختیارات پادشاه برای گفتگو با مخالفان اظهار نظر کند.

دبير كل تشكل ملي دمكراتيک بحرين، اظهارات وليعهد بحرين در دعوت به گفتگو از مخالفان را در راستاي تبليغات رسانه اي و گامي به عقب در شرایط امنیتی کشور برای آل خلیفه دانست و گفت: خاندان حكومتي خواهان حفظ حاكميت مطلق در بحرين هستند كه به معناي واقعي ديكتاتور به‌شمار می‌روند.

وي خاطرنشان كرد: از زمان ورود نيروهاي سعودي به بحرين، قضيه بحرين به يك قضيه بین المللی و منطقه اي تبديل شده است و تصميم گيري هاي سياسي در اين كشور ديگر در دست مسئولان بحريني نيست بلکه آمريكا و عربستان نقش مهمي در زمينه تصميم گيري در بحرين ايفا مي كنند.

فاضل عباس تاکید کرد رژيم حاكم بحرين به طور مستقيم در از دست دادن استقلال بحرين پس ازورود نيروهاي اشغالگر سعودي نقش دارد و افزود:همه اين مسائل نشان دهنده اين است كه رژيم بحرين خواهان ادامه حكومت ديكتاتوري در اين كشور است.

عباس ادعاهاي وليعهد بحرين را درباره مشاركت در گفتگو رد و تاكيد كرد که در حال حاضر رژیم حاكم اراده سياسي لازم  براي گفتگو ندارد.

دبيركل تشكل ملي دمكراتيك بحرين تصریح کرد: رژیم بحرين، گاه طرح گفتگو با مخالفان را تحت فشارهاي خارجي مطرح مي كند و گاه از آن عقب نشيني مي كند. دفتر پادشاهي بحرين هم در گفتگو جدي نيست و ادعاهاي آن براي گفتگو در راستاي تبليغات رسانه اي و تحت فشار خارجي است.

07/30 -14:46       

 

 



 



پربیننده ترین خبرها