تماس تلفنی «ترامپ» و «ترزا می» درباره برجام و خلع‌سلاح هسته‌ای کره‌شمالی

تماس تلفنی «ترامپ» و «ترزا می» درباره برجام و خلع‌سلاح هسته‌ای کره‌شمالی
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 02:36

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر بریتانیا در تماس تلفنی بر لزوم ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی و خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تاکید کردند.

العالم-آمریکا

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه به صورت تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرد.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ترامپ در گفت‌وگو با می، مجددا بر تعهدتش برای ممانعت از رسیدن ایران به سلاح اتمی تاکید کرده است.

این دو همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای دیدار ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی، بر لزوم خلع سلاح هسته‌ای شبه‌جزیره کره تاکید کردند.

این در حالی است که حدود یک هفته به موعد (22 اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی 12 می (22 اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

 

 

پربیننده ترین خبرها