انتقاد شدید فلسطینی ها از میت رامنی

انتقاد شدید فلسطینی ها از میت رامنی
سه شنبه 10 مرداد 1391 - 04:27

مردم فلسطين سخنان نامزد انتخاباتي جمهوريخواهان آمريكا را مانعي بر سر راه برقراري صلح در خاورميانه خواندند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری رویترز، فلسطینیان روز دوشنبه اظهارات میت رامنی را مبنی بر اینكه بیت المقدس پایتخت رژیم صهیونیستی باشد را باعث تضعیف چشم اندازهای صلح بین رژیم مذكور و فلسطین دانستند.

رامنی روز یكشنبه در سفر به اراضی اشغالی این مسئله را مطرح كرد تا مورد تشویق و تحسین ساكنان اراضی اشغالی قرار بگیرد.

صائب عریقات مذاكره كننده ارشد تشكیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه در مصاحبه با رویترز گفت : ما این اظهارات را محكوم می كنیم . آنهایی كه درمورد راه حل تشكیل دو كشور سخن به میان می آورند باید بدانند كه بدون شرق بیت المقدس ، هیچ كشور فلسطینی بوجود نخواهد آم .'

وی افزود : آنچه این مرد می گوید تنها باعث افزایش افراط گرایی ، خشونت و تنفر می شود و چنین چیزی به هیچ وجه قابل قبول نیست. این اظهارات تنها منجر به افزایش اشغالگری و تجاوز می شود. رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967، شرق بیت المقدس را به اشغال خود درآورد .

نبیل ابو رودینه از دستیاران ارشد محمود عباس رئیس تشكیلات خودگردان فلسطین نیز با واكنش به اظهارات رامنی گفت، این اظهارات غیرسازنده است و مانع در روند صلح خاورمیانه به شمار می رود و همچنین با مواضع قبلی دولت آمریكا در تضاد است .

یاسر عبد ربه دبیر كل سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) هم در همین خصوص تصریح كرد، سیاستگذاران آمریكایی باید از بكارگیری استانداردهای دو گانه دست بردارند و باید به هرگونه تلاش برای بدست آوردن رای به بهای حقوق مردم فلسطین پایان دهند .

وی در همین خصو ص گفت: رامنی باید بداند این دوره پایان یافته است و كشورهای عربی كه برای دستیابی به آزادی و جایگاه خودشان قیام كرده اند اجازه نخواهند داد او برای جلب رای ، آینده شان را نابود كند.

پربیننده ترین خبرها