تداوم عملیات ارتش سوریه در جنوب دمشق/ 70درصد از اردوگاه «یرموک» آزاد شد

تداوم عملیات ارتش سوریه در جنوب دمشق/ 70درصد از اردوگاه «یرموک» آزاد شد
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 10:18

ارتش سوریه در ادامه عملیات خود در جنوب دمشق، پس از آزادسازی جنوب منطقه الحجر الاسود، به عملیات خود در شمال و عمق این منطقه ادامه می‌دهد و همین مسئله مقدمات پایان حضور تروریستها را فراهم می‌کند.

العالم _ سوریه

ارتش سوریه از پنجشنبه 30 فروردین ماه سال جاری عملیات پاکسازی محله های جنوب دمشق را از لوث تروریست های داعش و جبهه النصره کلید زد.

روز گذشته ارتش سوریه در جنوب دمشق موفق شد کنترل بخش جنوبی منطقه «الحجر الاسود» را به دست گیرد و در عمق اردوگاه «یرموک» پیشروی کند.

منابع میدانی به روزنامه الوطن اعلام کردند که این بخش، از مرزهای اداری با شهرک «سبینه» در جنوب تا مقر منطقه الحجر الاسود در شمال و از منطقه «الاعلاف» در غرب تا مرزهای محله «التقدم» در شرق امتداد دارد.

در حال حاضر تروریستهای داعش در منطقه «الجزیره» واقع در شمال الحجر الاسود که چسبیده به اردوگاه یرموک است، حضور دارند.
هم اکنون، عملیات ارتش سوریه بر بخش شمالی الحجر الاسود متمرکز بوده که چسبیده به اردوگاه یرموک است.

گروه اطلاع رسانی الاعلام الحربی هم گزارش داد که ارتش سوریه در عمق منطقه الحجر الاسود، به نقطه مهمی رسیده و همین مسئله مقدمات پایان حضور تروریستها را فراهم میکند.

در محور اردوگاه یرموک منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه با قدرت در حال پیشروی در عمق بخش غربی این اردوگاه به سمت جنوب آن است و به نزدیکی نیروگاه برق رسیده است.

رسیدن بر این منطقه به معنای تسلط بر بخش بزرگتر غرب اردوگاه است که حدود 70% برآورد میشود.

در شرق خیابان اصلی یرموک، نیز نیروهای سوری تسلط آتشباری بر این منطقه پیدا کردند و بدین ترتیب منطقه چهاراه شهدا از یرموک جدا شد.

ارتش از سمت شمال، غرب و جنوب، تروریستهای مستقر در این منطقه را که وابسته به داعش هستند، محاصره کرده و بخش شرقی آن منتهی به بخش جنوبی محله التضامن است که در اشغال داعش قرار دارد.

نیروهای سوری پنجشنبه هفته گذشته از شرق و غرب محله الحجر الاسود پیشروی و این محله را به 2 بخش شمالی و جنوبی تقسیم کردند.

ارتش سوریه با این اقدام، خطوط امداد رسانی عناصر داعش در این محله را به طور کامل قطع کرد.

نیروهای سوری همچنین با آزادسازی بیمارستان «یونس»، مدرسه «منیف العاندی» و منطقه «مقبره الشهداء» در شرق محله الحجر الاسود، این محله را از اردوگاه «الیرموک» جدا کردند.

اهمیت این منطقه بدین سبب است که سرکرده های داعش در آن حضور دارند و در صورت تسلیم شدن این افراد، عناصر تحت امر آنان در سایر مناطق جنوب دمشق تسلیم خواهند شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها