پایان تبلیغات انتخاباتی در تونس

پایان تبلیغات انتخاباتی در تونس
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 13:00

تبلیغات انتخابات داخلی تونس پس از سه هفته فعالیت، به پایان رسید.

العالم - تونس

هیات عالی و مستقل انتخابات، چندین مورد تخلفات قانونی  مربوط به اموال سیاسی و نقض  تبلیغات سیاسی  را گزارش داد.

"نبیل بفون" عضو هیات عالی و مستقل انتخابات درگفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: درتبلیغات انتخاباتی، تخلفاتی در فعالیت های میدانی و برخی تخلفات در سخنرانی های نامزدها برای رای دهندگان یا چسباندن پوسترها و هم چنین تخلفاتی نیز مربوط به هزینه کردن بیش از رقم هزینه های انتخاباتی ثبت کرده ایم.

ناظران معتقدند، تبلیغات انتخاباتی پایین تر از سطح توقعات بود و این تبلیغات در مقایسه با انتخابات پیشین درسال های  2011  و 2014 بسیار بی روح بود.

"سامی بن سلامه " تحلیلگر سیاسی نیز گفت: این تبلیغات با انتخابات پیش تفاوت داشت رای دهندگان تونسی نسبت به این انتخابات تردید دارند، خطرات زیادی به ویژه پس از تصویب پیش نویش قانون گروه های محلی ایجاد وجود دارد.

تونس هم اکنون شاهد اختلافات و تقسیم بندی هاست، برخی معتقدند؛ انتخابات داخلی؛  وظیفه ای  قانونی و حقی برای تثبیت قدرت محلی گروههاست در حالی که اکثریت معتقدند  از هفت سال پیش که انقلاب پیروز شد، انتخابات فقط یک ابزار حزبی برای دست یافتن بر پست ها بدون هیچ گونه دستاورد به نفع مردم است.

یک شهروند تونسی در گفت وگو با العالم گفت : من با مشارکت گسترده شهروندان تونسی در انتخابات موافقم .

یک شهروند دیگر نیز افزود: تبلیغات فقط وعده است هر حزبی فقط باید قدرت را در دست بگیرد وقتی که گرفت تمام وعده های خود را فراموش می کند.

217

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها