کره شمالی: آمریکا به دنبال منحرف کردن افکار عمومی است

کره شمالی: آمریکا به دنبال منحرف کردن افکار عمومی است
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 14:04

رسانه حکومتی کره شمالی نوشت آمریکا اذهان عمومی را منحرف کرده و مدعی شده پیونگ یانگ به دلیل تحریم‌های آمریکا خلع سلاح اتمی را پذیرفته است.

العالم _ آسیا

رسانه حکومتی کره شمالی گفته است آمریکا در حال انحراف اذهان عمومی است چراکه پیونگ یانگ به دلیل تحریم‌ها و دیگر فشارها با خلع سلاح اتمی موافقت نکرده است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، کی.سی.ان.ای رسانه حکومتی کره شمالی روز یکشنبه (امروز) نوشت، نیت پیونگ یانگ و پذیرش خلع سلاح اتمی که در دیدار تاریخی میان سران دو کره توافق شد، در نتیجه تحریم‌ها و فشارهای آمریکایی‌ها نبوده است و واشنگتن با این ادعا اذهان عمومی را منحرف می‌کند.

در ادامه رسانه کره شمالی به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور تاکید کرد، آمریکا نباید با استقرار تجهیزات استراتژیک خود در کره جنوبی و یا با طرح مسئله حقوق بشر، کره شمالی را تحریک کند.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی همچنین هشدار داد چنین اقداماتی چیزی جز تلاش خطرناک برای تخریب فضای گفت‌وگویی که به سختی به دست آمده، نیست.

روز ۲۷ آوریل سران دو کشور دیدار و کره شمالی پذیرفت سایت آزمایش‌های موشکی و اتمی خود را تخریب کند. قرار است اواخر ماه می یا اوایل ماه ژوئن، سران کره شمالی و آمریکا با یکدیگر دیدار کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها