عضو ائتلاف دولت قانون:

عربستان درصدد وارد کردن داعش های سیاسی به پارلمان عراق است

عربستان درصدد وارد کردن داعش های سیاسی به پارلمان عراق است
يکشنبه 16 ارديبهشت 1397 - 23:00

نماینده مجلس عراق و عضو ائتلاف دولت قانون از وجود معامله سیاسی به رهبری عربستان سعودی برای وارد کردن "داعش های سیاسی" به پارلمان جدید عراق خبر داد.

العالم ـ عراق

"عواطف نعمه" روز یکشنبه به خبرگزاری المعلومه عراق گفته، ائتلافش از نامزد شدن چهره هایی نظیر "رعد سلیمان" (سخنگوی بخشی از عشائر استان الانبار) و "عمر الجمال" (روزنامه نگار وابسته به جریان سعودی) و دیگر داعشی های سیاسی که به گفته او مشوق کشتن مردم (بوسیله داعش) بودند در سایه سکوت دولت و پارلمان شگفت زده شده است.
وی علت این امر را وجود یک معامله سیاسی به رهبری عربستان و مشارکت برخی کشورهای دیگر برای وارد کردن داعشی های سیاسی به پارلمان آینده عراق دانسته  است.
این نماینده پارلمان عراق هشدار داده ورود این اشخاص به پارلمان برای روند سیاسی عراق تهدید است و مسئولیت آن متوجه پارلمان و کمیسیون انتخابات خواهد بود.
عواطف نعمه از پارلمان، دستگاه قضایی و کمیسیون انتخابات عراق خواسته تا حقایق و چگونگی اجازه دادن به رعد سلیمان و دیگر اشخاص برای نامزدی در انتخابات پارلمان این کشور را توضیح دهند.
پیش تر نیز فعالان سیاسی و حزبی بسیاری نسبت به نامزدی و زمینه سازی برای ورود افراد موسوم به داعش سیاسی به کمک عربستان و آمریکا به پارلمان عراق برای تغییر روند اداره کشور در آینده هشدار داده بودند. 
به گزارش ایرنا،  داعش های سیاسی در عراق به آن دسته از سیاستمدارانی گفته می شود که مخالف نظام سیاسی کنونی این کشور هستند و با انگیزه های فرقه گرایانه و سیاسی از سال 2014 و ورود داعش به عراق به کمک گروههای وابسته به خود در بخش های مختلف از جمله در ارتش و نیروهای امنیتی مجموعه ای از اقدامات را جهت تضعیف و سرنگونی نظام کنونی و البته به نام ملت و منافع عراق بکار بسته اند. 
از جمله این اقدامات عقب نشینی برنامه ریزی شده در برابر داعش (تسهیل سقوط یا تحویل موصل دومین شهر بزرگ عراق به داعش)، تقویت و تشویق جدایی طلبی در کردستان عراق برای زمینه سازی جهت ایجاد رویکرد جدایی طلبانه در اهل سنت عراق و در نتیجه تقسیم عراق به سه کشور کرد، سنی و شیعه و همچنین تلاش برای بازکردن پای دخالت خارجی در ریزترین مسائل داخلی کشور از انتخابات گرفته تا بازگشت آوارگان جنگی بویژه اصرار بر ورود و دخالت سفارت آمریکا در مسائل داخلی کشور است که بارها مورد اعتراض احزاب و محافل سیاسی مستقل عراق قرار گرفته است. 

پربیننده ترین خبرها