در بیانیه مشترک بیان شد؛

آلمان و فرانسه و انگلیس: برجام را صرف نظر از تصمیم ترامپ، حفظ می‌کنیم

آلمان و فرانسه و انگلیس: برجام را صرف نظر از تصمیم ترامپ، حفظ می‌کنیم
دوشنبه 17 ارديبهشت 1397 - 16:13

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به بیانیه مشترک سه کشور فرانسه،‌ آلمان و انگلیس خبر داد، صرف نظر از تصمیم آمریکا به برجام پایبند می‌مانند.

العالم - فرانسه 

 ژان آیو لودریان وزیر خارجه فرانسه گفت پاریس به برجام پایبند می‌ماند، به نوشته خبرگزاری رویترز، لودریان گفت «ما صرف نظر از تصمیم آمریکا، به توافق هسته‌ای ایران پایبند می‌مانیم».

همچنین هایکو ماس وزیر خارجه آلمان گفت این کشور بدون توجه به تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا به برجام پایبند می‌ماند.

وزیر خارجه آلمان گفت «توافق هسته‌ای جهان را امن‌تر می‌کند و ما پیشنهادهای خوبی را برای اصلاح آن داده‌ایم».

وزیر خارجه آلمان همچنین گفت هر آنچه لازم باشد انجام می‌دهند تا مطمئن شوند بعد از روز 12 ماه می برجام پابرجا می‌ماند.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به بیانیه مشترک پاریس، برلین و لندن تاکید کرد، کشورهای فرانسه،‌ آلمان و انگلیس بدون در نظر گرفتن تصمیم ترامپ، به توافق سال 2015 با ایران پایبند می‌مانند چراکه این بهترین راه برای جلوگیری از گسترش سلاح هسته‌ای است.

وی در جمع خبرنگاران در برلین افزود، فرانسه، آلمان و انگلیس مصمم هستند به برجام پایبند بمانند چراکه این راه درست برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

قرار است دونالد ترامپ در روز دوازدهم ماه می (۲۲ اردیبهشت) درباره تمدید تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران یا عدم تمدید آن برای ۱۲۰ روز آینده تصمیم‌گیری کند.

اخیرا آنگلا مرکل صدراعظم المان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به آمریکا سفر کرده و در دیدار باترامپ بر ماندن وی در برجام تاکید کرده بودند.

اکنون هم بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس به آمریکا سفر کرده تا با مقامات این کشور برای ماندن آمریکا در برجام رایزنی کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها