خبرگزاری فرانسه؛

مشاور اوباما: سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دستان کشورهای اروپایی است

مشاور اوباما: سرنوشت توافق هسته‌ای ایران در دستان کشورهای اروپایی است
سه شنبه 18 ارديبهشت 1397 - 09:21

"راب مَلی،" یکی از مذاکره‌کنندگان اسبق آمریکا در مبحث توافق هسته‌ای و مدیر اجرایی "گروه بین‌المللی بحران" معتقد است ایران و اروپا باید برای حفظ برجام در زمان خروج آمریکا از آن تلاش کنند.

العالم - آمریکا

او که در تیم مشاوران امنیت ملی باراک اوباما نیز حضور داشت در یک مصاحبه اعلام کرد تردیدی ندارد دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران خارج خواهد شد.

مَلی ابراز امیدواری کرد انگلیس، فرانسه و آلمان بتوانند برای زنده نگاه داشتن این توافق با تهران همکاری کنند. وی در این خصوص افزود: «این جامع‌ترین رژیم ارزیابی و تأیید درباره یک کشور به شمار می‌رود که در جنگ شکست نخورده است.»

به گفته مَلی، ترامپ مصمم است میراث اوباما را در حوزه سیاست خارجی نابود کند؛ اما این موضوع را درک نمی‌کند که فشار بدون مصالحه برای تعامل با ایران بدون نتیجه خواهد بود.

وی ادامه داد: «ترامپ یا از توافق خارج می‌شود و یا برای مدتی به آن متعهد می‌ماند و می‌گوید قصد دارم اتخاذ تصمیمم را به تأخیر بی‌اندازم و منتظر بمانم تا اروپایی‌ها برجام را اصلاح کنند. این وضع، ابهامات کنونی در خصوص توافق را تشدید می‌کند. این وضع سبب می‌شود احتمال سرمایه‌گذاری کسب و کارها در ایران بسیار کم شود. واضح است که آمریکا می‌خواهد این توافق را از بین ببرد.»

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها